ارتش لبنان اعلام کرد عملیات استفاده از ذخایر سوخت جایگاه‌هایی که کاملا غیرقانونی به روی مردم بسته شده بودند را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ارتش لبنان در بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد عملیات استفاده از ذخایر سوخت جایگاه‌هایی که کاملا غیرقانونی به روی مردم بسته شده بودند را آغاز کرده و در این شرایط دشوار مردم خود را تنها نمی‌گذارد.

ارتش در ادامه افزود: یگان‌های ارتش به شرط توزیع عادلانه و رایگان سوخت بین مردم اجازه دارند به هر پمپ بنزینی بروند و از ذخایر سوخت آن‌ها استفاده کنند.

چهارشنبه گذشته «ریاض سلامه»، رئیس کل بانک مرکزی لبنان در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که یارانه سوخت برداشته خواهد شد و منابع مالی مرتبط با سوخت طبق بهای دلار در بازار تأمین می‌شود که این به معنای افزایش چهار برابری قیمت سوخت در لبنان بود.

ارتش لبنان ذخایر وخت پمپ بنزین‌های این کشور را به طور رایگان بین مردم تقسیم کرد+ تصاویر

ارتش لبنان ذخایر وخت پمپ بنزین‌های این کشور را به طور رایگان بین مردم تقسیم کرد+ تصاویر

میشل عون هم پس از این تصمیم سلامه، او را احضار و تأکید کرد که لغو یارانه سوخت، پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی خطرناکی دارد.

حسان دیاب، سرپرست نخست وزیری لبنان در سخنانی تصمیم بانک مرکزی این کشور را خلاف قانون دانست. او گفت: تصمیم رئیس بانک مرکزی برای لغو یارانه سوخت، غیرقانونی است.

جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی نیز در واکنش به حذف یارانه سوخت گفت جنگی اقتصادی برای لبنان وجود دارد و آن کسی که در حال اجرای این جنگ اقتصادی است، ریاض سلامه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار