معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از ایجاد ۳۱ طرح اشتغال زایی از طریق راهبری شغلی برای مددجویان کمیته امداد در چهارماهه نخست امسال در استان خبر داد.

نخعی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در چهار ماهه نخست امسال، ۳۱ طرح اشتغال زایی از طریق راهبری شغلی برای کارآفرینان و مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است که در گروه‌های مختلف از جمله خدمات، صنایع دستی، صنعتی و معدنی، دامپروری و فرش گلیم فعالیت داشته اند.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی سیاست توانمندسازی مددجویان را با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار دنبال می‌کند افزود: تجربه به دست آمده از مشاغل ایجاد شده به همراه شرایط روز جامعه منجر به ارتقای مدل اشتغال زایی شده به طوری که در این بخش به کارآفرینان و مددجویان در قالب طرح راهبری شغلی، تسهیلات پرداخت می‌شود.

نخعی اظهار کرد: طرح راهبری شغلی، توجه ویژه‌ای به فروش تضمینی محصولات و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این طرح، مددجویان به کارآفرینان حرفه‌ای استان که تجارب موفق دارند معرفی و کارآفرینان از صفر تا صد شغل مربوطه را راهبری می‌کنند.

او عنوان کرد: کارآفرینان آموزش‌های کاربردی اولیه و لازم را به مددجویان ارائه می‌دهند و مواد اولیه را برای آنان تأمین می‌کنند؛ سپس محصول با برند و نظارت راهبر تولید و در نهایت توسط فرد به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.