ابول نژادیان گفت: ۴۵۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و کل موارد بستری در مراکز درمانی نیز ۲ هزار و۴۰۰ بیمار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به روند صعودی بیماری در خوزستان هم اینک ۲۰ شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و بررسی مقایسه‌ای کلیه آیتم‌های مربوط به بیماری، رشد و افزایش نسبت به هفته‌های پیش را نشان می‌دهد.

او افزود: نسبت به هفته گذشته کل موارد بیماری ۱۵ درصد، موارد بستری ۲۴ درصد و موارد فوت نزدیک به ۸۰ درصد افزایش داشته است. مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و سرعت بالای پیشرفت بیماری در سویه دلتا از عوامل افزایش میزان فوتی‌ها است. مردم در بدو شروع علائم به نزدیکترین کلینیک حاد تنفسی در بیمارستان‌ها مراجعه کنند و اجازه ندهند بیماری پیشرفت کند و بعد برای درمان اقدام کنند.

ابول نژادیان با بیان اینکه ۴۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و کل موارد بستری در مراکز درمانی نیز ۲۴۰۰ بیمار است، تصریح کرد: واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است و در خوزستان افراد ۳۸ ساله و بالاتر در حال دریافت واکسن هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: تاکنون حدود یک میلیون و ۷۰ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است و امیدواریم گروه‌های هدف به سرعت برای دریافت واکسن اقدام کنند تا سطح ایمنی عمومی جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.