یک نشریه صهیونیستی مدعی شد حزب الله یک شبکه تونلی بین منطقه‌ای به طول صد‌ها کیلومتر دارد که با همکاری کره شمالی ساخته شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه جروزالم پست در گزارشی مدعی شد: حزب الله دارای شبکه تونلی بین منطقه‌ای است که صد‌ها کیلومتر طول دارد. این شبکه بزرگ با کمک کره شمالی ساخته شده و بسیار بزرگتر از شبکه تونلی حماس در غزه است.

به ادعای این نشریه، بر اساس گزارشی که به نقل از مرکز ALMA منتشر شده است، حزب الله دارای یک شبکه بزرگ تونلی بین منطقه‌ای است که در سراسر لبنان کشیده شده و به گونه‌ای طراحی شده است که به نیروهای نظامی اجازه می‌دهد تا نیروها و سلاح‌های خود را از این طریق به راحتی جابه‌جا کنند.

 این مرکز با انتشار گزارشی با عنوان «سرزمین تونل‌ها» نوشته سرگرد تال بیر، به بررسی چالش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در مواجهه با حزب الله  در جبهه شمالی پرداخته است.

 در این نوشته آمده است که حزب الله پروژه تونل خود را پس از جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ با کمک کره شمالی آغاز کرد و بسیار بزرگتر از پروژه شبکه تونلی حماس در نوار غزه است.

سرگرد تال بیر مدعی شده، ظاهرا این شبکه منطقه بقاع را که مقر مرکزی حزب الله است و گروه از آن بعنوان پایگاه عملیاتی لجستیکی عقب استفاده می‌کند را به جنوب لبنان متصل می‌کند. بر اساس این گزارش، آن‌ها اجازه می‌دهند صد‌ها نفر از رزمندگان با تجهیزات کامل به طور مخفیانه و سریع از زیر زمین عبور کنند. 

این تونل‌ها همچنین به اندازه کافی بزرگ هستند تا موتورسیکلت‌هاو سایر وسایل نقلیه کوچک بتوانند به راحتی از داخل آن‌ها عبور کنند و نیرو‌ها به منظور تقویت مواضع دفاعی یا انجام حمله در مکان‌های امن به روشی نامرئی مانور‌هایی را از مکانی به مکان دیگر انجام دهند. طول تجمعی شبکه می‌تواند صد‌ها کیلومتر باشد و در یک منطقه حدود ۴۵ کیلومتر امتداد دارد و منطقه سیدون را به بقاع متصل می‌کند.

در این گزارش ادعا شده که شبکه تونلی حزب الله با کمک یک شرکت کره شمالی به نام شرکت توسعه معادن کره، یک شرکت متخصص در توسعه زیرساخت‌های زیرزمینی ساخته شده است. 

در سال ۲۰۱۸ ارتش رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از وجود این تونل‌ها عملیات سپر شمالی برای کشف و از بین بردن تمام تونل‌های مرزی حفر شده از سوی حزب الله در شمال اراضی اشغالی را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار