حجت الاسلام بهمنی گفت: ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود و در برنامه‌های عزاداری به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین مهدی بهمنی، امام جمعه باغملک ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت امام حسین (ع) گفت: ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود؛ چرا که اگر این مراقبت‌ها و کنترل‌ها رعایت نشود، نفس کشیدن همشهریان را به سخت و‌ای چه بسا خدایی ناکرده قطع کنیم آنگاه تا ابد مدیون سلامتی و جان عزیزانمان هستیم.

او با بیان اینکه مراسم‌های عزاداری با حداقل شرکت کننده‌ها و تنها در مکان‌های آزاد و سر باز برگزار شود، افزود: تمامی امکانات موجود در نهاد‌های فرهنگی، مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌ها در اختیار ستاد کرونای شهرستان قرار بگیرد. (می شود از هیئت‌ها برای محل درمان و تست بیماران کرونایی استفاده شود.)

حجت الاسلام بهمنی بیان داشت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری محافل و مجالس عزاداری، ترویج و تشویق، برگزاری مجدد رزمایش‌های مواسات با مرکزیت مساجد و هیئات عزاداری انجام شود.

امام جمعه باغملک تصریح کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی نذورات خود را در قالب توزیع ماسک وسایل بهداشتی و نهایتا آب معدنی عرضه نمایند و از توزیع هر گونه خوراکی و نوشیدنی که باعث انتشار ویروس است خودداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: سخنرانان، مداحان و مرثیه سرا‌ها مردم را به تضرع و توسل فردی هدایت کنند، تا مومنین در این شرایط نیز از اشک بر سیدالشهدا (ع) روح را تطهیر می‌کند و تجلی تولی به اهل بیت پیامبر (ص) است بی بهره نباشند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کرونا ویروس ، محرم1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.