رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد بیماری کرونا از ۸ تا ۲۱ مرداد از یک هزار و ۳۸۶ مورد به ۳ هزار و ۱۴۰ نفر یعنی ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمحمد علوی، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: عفریت کرونا چهره زشت و کریه خود را به هم وطنان و هم استانی‌های عزیزمان نشان داده به گونه‌ای که هر ۲ ثانیه شیپور هشدار ابتلای یک هم وطن و هر ۲ دقیقه ناقوس مرگ، فوت یک نفر را در کشور اعلام می‌کند.

او با بیان اینکه در فاصله ۱۴ روز یعنی از ۸ تا ۲۱ مرداد ماه موار بستری در استان ۱.۵ برابر و موارد مرگ ۴.۵ برابر افزایش یافته که نشان دهنده رشد شتابان بیماری در استان خوزستان است، افزود: این روز‌ها شاهد افزایش اجتماعات و مسافرت‌های درون و برون استان هستیم و مهمتر از آن میزان رعایت اصول بهداشتی از ۷۰ به ۴۵ درصد رسیده است. اکنون در مناطق مرکزی شهر‌ها میزان رعایت بهداشت۶۰ درصد و در حاشیه شهر‌ها زیر ۱۰ درصد است.

علوی بیان داشت: رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون در مهار بیماری بسیار موثر هستند و در استان خوزستان استقبال خوبی از واکسیناسیون صورت گرفته که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و تاکنون ۹۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۹۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال، ۸۵ تا ۹۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال و ۵۰ درصد افراد بالای ۵۰ و ۴۰ سال استان خوزستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

علوی تصریح کرد: واکسیناسیون نقش مهمی در کنترل اپیدمی داشته و انتقال بیماری را کاهش می‌دهد همچنین از بروز جهش‌های پی در پی ویروس جلوگیری کرده و بار مراجعه به بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به اینکه موارد بیماری بیش از حد ظرفیت بیمارستان‌ها است، دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر استان مجبور شدند بخش‌های مختلف مراکز درمانی را وارد چرخه کرونا کرده همچنین از بیمارستان‌های خارج از دانشگاهی استفاده کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.