رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مساله منع تردد بین شهری از یک روز قبل از تاسوعا تا یک روز بعد از عاشورا در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طاهره چنگیز  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نظر به اینکه به طور سنتی اغلب هموطنان برای مراسم تاسوعا و عاشورا به زادگاهشان مراجعه می‌کنند و معمولا این امر توام با سفر از شهر‌های بزرگ به شهر‌های کوچکتر و روستا‌هایی است که امکانات درمانی کمتری هم دارند، و سوغات مسافران، در طی اپیدمی، ویروس‌های سرکش‌تر برای هم ولایتی هاست، تمنا می‌کنم به طور جدی مساله منع تردد بین شهری از یک روز قبل از تاسوعا تا یک روز بعد از عاشورا در دستور قرار گیرد.

او افزود:  از هم اکنون توضیح و توجیه کافی مردم برای ممانعت از این حجم جابجایی انجام شود. سال گذشته بعد از مراسم تاسوعا و عاشورا مردم بیگناه شهرستان‌های کم جمعیت ما که به رسم ادب پذیرای خویشاوندان شهری در خانه‌های کوچکشان بودند گرفتار افزایش بیماری و عواقب ان شدند. باید مردم شهر‌های بزرگتر متوجه شوند که سفر به زادگاه و اتراق درخانه خویشاوندان در این شرایط واقعا بی مبالاتی و ناجوانمردی است.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.