رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: نظارت بر روی داروخانه‌های دولتی و خصوصی به منظور جلوگیری از فروش دارو‌های سقط جنین، بیشتر شده است.

نسرین چنگیزی، رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فروش غیرقانونی داروهای سقط جنین در مراکز مختلف اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، فروش داروهای سقط جنین در تمام داروخانه‌های دولتی و خصوصی ممنوع است و نظارت ها بر روی این مراکز تشدید پیدا کرده است.

او ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که درمان‌ها و مداخلات غیر مجاز در خصوص بارداری ناخواسته  آسیب زا بوده و در مواقعی باعث به خطر افتادن سلامت مادران و حتی منجر فوت آنها  می‌شود.

چنگیزی بیان کرد: سامانه ایمان، یکی از منابع اطلاعاتی بزرگ، جهت بررسی شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان است. با ثبت سقط‌ نوزادان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی از طریق این سامانه می‌توانیم آمار مشخصی از سقط نوزادان در کشور داشته باشیم.

او افزود: از ابتدای سال جاری فرم کاغذی سقط جنین در تمام مراکز درمانی توزیع شده است تا موارد سقط زیر ۲۲ هفته را در سامانه ایمان ثبت شود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ادامه داد: آمار مشخصی از سقط جنین های غیرقانونی در کشور نداریم. از ابتدای سال رصد همکاران در خصوص سقط های غیر قانونی در بخش های مختلف گسترش پیدا کرده است و با شناسایی تمام موارد در سامانه  به ثبت می‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار