درخواست مدیرکل اهدای خون استان مرکزی از مردم

مدیرکل اهدای خون استان مرکزی از مردم درخواست کرد به طرح نذر خون بپیوندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، فاطمه سادات مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی هدف از اجرای طرح نذر خون را علاوه‌بر انگیزه انسان دوستانه، انگیزه مذهبی هم دانست و گفت: این طرح در ایام ویژه از جمله ماه محرم، تاسوعا و عاشورا اجرا می‌شود.

مهدویانی افزود: سازمان انتقال خون در این راستا تمهیداتی اندیشیده و این طرح از ابتدای ماه محرم تا اربعین ادامه دارد بنابراین مردم اهدای خون را فقط به روز‌های تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

او ادامه داد: امسال به سبب شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا و واکسیناسیون، با کاهش اهداکنندگان روبه رو شدیم به طوری که مردم به سبب ترس از کرونا از منزل خارج نمی‌شوند، اما خوب است بدانید در همه مراکز و پایگاه‌های انتقال خون همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت می‌شود و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر خونی استان مرکزی گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان مطلوب است، اما با شرایط پیش رو و کاهش شدید مراجعه کننده  ممکن است ذخایر خونی در روز‌های آینده دچار کمبود شود.

مهدویانی از مردم درخواست کرد پس از اتمام دوره معافیت واکسن به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و با اهدای خون در این امر خداپسندانه سهیم شوند و با این کار به همنوعان خود کمک کنند.

او افزود: واکسن‌ها مدت معافیت دارند به عبارتی برای بعضی از واکسن‌ها مدت معافیت یک ماهه و برای برخی مدت معافیت ۳ روزه وجود دارد و این موضوع سبب شده که با کاهش مراجعه کننده مواجه شویم.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه واکسن‌ها مدت معافیت ۲۸ روزه دارند تصریح کرد: کسانی که واکسن‌های سینوفارم و برکت دریافت کرده اند منعی برای اهدای خون ندارند و می‌توانند برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

فاطمه سادات مهدویانی از جوانان و گروه سنی پایین‌تر از متولدین سال ۴۹ که هنوز نوبت واکسن آن‌ها نشده و شرایط اهدای خون دارند درخواست کرد به سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.