فرودگاه نینگبو در چین پس از مثبت شدن تست کرونای یک کارمند این فرودگاه تمام پرواز‌های خود را به و از پکن لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرودگاه شهر «نینگبو» در چجیانگ چین پس از مثبت اعلام شدن پاسخ تست کرونای یکی از کارمندانش تمامی پرواز‌ها به مقصد پکن و از پکن به این فرودگاه را لغو کرد.

این فرودگاه که دلیل لغو پروازهایش را «حادثه‌ای مرتبط با بهداشت عمومی» عنوان کرده، دومین فرودگاه بزرگ در چین محسوب می‌شود.

تلویزیون دولتی چین نیز با اعلام این خبر گفت: تمامی پرواز‌ها از تاریخ ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) از این شهر به و از پکن لغو شده است.

به تازگی پس از مشاهده مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، مقامات این شهر غربالگری ابتلا به کرونا را در دستور کار خود قرار داده‌اند. موارد جدید ابتلا پس از بیش از یک سال از نبود هیچ نمونه‌ای از کرونا در این شهر در میان کارگران مهاجر رویت شده است.

همچنین هفته جاری منابع خبری اعلام کردند که رشد صادرات و همزمان با آن روند واردات چین به دلیل محدودیت‌های جهانی اعمال شده برای نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به دلتا در ماه گذشته میلادی شاهد کاهش بوده است. در این راستا و به منظور کنترل مجدد این همه‌گیری برخی مشاغل و کارخانه‌های تولیدی به صورت موقت در برخی شهر‌های چین تعطیل شدند.

به گزارش منابع خبری، شیوع دلتا کرونا در دو ماه اخیر میلادی در استان‌های شرقی و جنوبی چین به عنوان قطب‌های اصلی صادراتی این کشور افزایش داشته است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که صبح امروز شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲۰۵ میلیون نفر نیز گذشت. همچنین منابع خبری از شکسته شدن حد نصاب بیماران منتظر درمان در انگلیس همزمان با اوج گیری کرونا در جهان خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار