سفیر چین در روسیه از آمریکا خواست به‌ جای پنهان‌کاری در خصوص آزمایش‌های بیولوژیک خود در کشور‌های دیگر، برای یافتن منشأ ویروس کرونا همکاری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزارس شینهوا، سفیر چین در روسیه از آمریکا خواست به جای سرپوش گذاشتن بر آزمایش های بیولوژیکی خود، درباره ریشه یابی  ویروس کرونا با جامعه جهانی همکاری کند.

ژانگ هانهوی، سفیر چین در روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: آمریکا اگر واقعا در پی حقیقت و شفافیت است باید با تحقیقات بین المللی درباره ریشه یابی ویروس کرونا موافقت و منبع شیوع این ویروس در آمریکا و دلایل واکنش ناکارآمد در برابر آن را شناسایی کند.

او افزود: واشنگتن باید به سوالات موجود درباره آزمایش‌های بیولوژیکی خود در آمریکا و سایر کشورهایی که واشنگتن در آنجا آزمایشگاه دارد، پاسخ دهد. آمریکا با دقت وضعیت دیگر کشورها را بررسی کرد اما درباره وضعیت خود ساکت ماند. تحقیق درباره ریشه یابی ویروس کرونا  از سوی دانشمندان در سراسر جهان انجام شد در حالی که  آمریکا این اجازه را درباره خود تنها به  سی آی ای (CIA) داد.

هانهوی در پایان تاکید کرد: پکن همیشه از اصول شفافیت و همکاری درباره تحقیقات در مورد ریشه یابی ویروس کرونا و همکاری در این باره  اعلام آمادگی کرده است اما سیاست مداران آمریکا درباره اظهار نظر دانشمندان تردید دارند و آنها را درمقابل تئوری های توطئه قرار می دهند و به نحوی قصد دارند موضوع علمی را سیاسی کنند.

آمریکا از ابتدای همه گیری کرونا، این ویروس را محصول آزمایشگاه‌های چین دانسته و بار‌ها خواستار تحقیقات در این باره شده است. چین تمامی این اتهامات را رد می‌کند و بارها از آمریکا خواسته دست از اتهام زنی در خصوص منشا کرونا بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
اگه واقعا این حرف راست با‌شه آمریکا جنایتکار بیولوژیکیه
آخرین اخبار