در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کلیبر ۱۳۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی مناطق سیل زده این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در این جلسه که عصر امروز با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس و نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد مقرر شد از طریق سازمان مدیریت بحران کشور ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۶۵ میلیارد تومان بلاعوض به طور عام برای جبران خسارات بخش کشاورزی مناطق سیل زده اختصاص یابد.

در این جلسه همچنین مقرر شد واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سیل با وام بلاعوض و تسهیلات ۵ درصد به همت بنیاد مسکن و ستاد مدیریت بحران بازسازی شوند.

همچنین موضوع تخصیص اعتبار سد پیغام چایی شهرستان کلیبر در مجلس مطرح و پیگیری شود.

برای تکمیل کل این سد حدود ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین از طریق ماده ۵۶ (مساعدت بانک‌ها و برگشت اصل پول و سود بعد از ساخت) این سد ساخته می‌شود.

در این جلسه در خصوص مدارس مناطق سیل زده نیز تصمیماتی اتخاذ شد که بر اساس آن ۱۳ طرح نوسازی مدارس با اعتبارات ملی در این مناطق اجرا می‌شود.

به گفته حاجی پور فرماندار کلیبر بر اثر وقوع سیل ۱۷ مرداد ۲۷۱.۵ میلیارد تومان خسارات مالی به مردم این شهرستان وارد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.