مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: اواسط مهرماه امسال تصفیه‌خانه سد سرابی تویسرکان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح تصفیه خانه سد سرابی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و تصفیه‌خانه آب شرب است اظهار داشت: این سد با ظرفیت حدود ۱۰ میلیون متر مکعب با هزینه اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان قبلا ساخته شده است.

اوبا اشاره به اینکه هم اکنون میزان آب سد سرابی ۴.۵ میلیون متر مکعب است، بیان کرد: قرار است از این سد ۷ میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان و ۲.۵ تا ۳ میلیون متر مکعب حق‌آبه کشاورزی اراضی پایین‌دست تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه خط انتقال آب از سد سرابی تا محل تصفیه‌خانه و شهر تویسرکان ادامه دارد که به طول ۱۵ کیلومتر است، افزود: این طرح شامل دو قسمت می‌شود، یکی سامانه خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه خانه است و سامانه خط انتقال آب پاک یا تصفیه شده از تصفیه‌خانه به داخل شهر تویسرکان است.

اواعتبار هزینه شده برای طرح خط انتقال آب از سد سرابی را تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این طرح تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است هر چند در این چند سال گذشته حدود ۹۰ لیتر در ثانیه برای تامین آب شرب تویسرکان استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به ساخت طرح تصفیه‌خانه سد سرابی به روش بی. او. تی، ابراز داشت: از این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرارداد منعقد شده برای این طرح ۲۸ میلیارد تومان بوده که به قیمت امروز طبق نظر سرمایه‌گذار حدود ۱۰۵ میلیارد تومان در طرح تصفیه‌خانه سرمایه‌گذاری شده است.

او اضافه کرد:در مجموع شرکت آب منطقه‌ای در شهرستان تویسرکان برای سد سرابی، تصفیه‌خانه و طرح خط انتقال آب به شهر تویسرکان از سد به قیمت امروز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذار کرده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.