جوان‌ترین عضو کابینه پیشنهادی از خطه کردستان/حجت الله عبدالملکی کیست؟

پس از کش و قوس‌های فراوان روز گذشته کابینه پیشنهادی رییس جمهوری منتخب، تقدیم هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،در میان اسامی معرفی شده نام حجت الله عبدالملکی به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه به چشم می‌آید، جوان انقلابی که همواره نام او را همراه با دغدغه اشتغال و جریان جهادی و انقلابی در جهت رشد و توسعه زیر ساخت‌های کار و اشتغال شنیده ایم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) که بر خلاف گمانه زنی‌های خلاف واقع که وی را در وزارت کشاورزی متصور می‌کردند، از همان روز‌های اول بعد از انتخابات گزینه اصلی و جدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود، در خاتمه به عنوان سکان دار ساختمان بلند خیابان آزادی به مجلس شورای اسلامی معرفی گردید.

زندگینامه و تحصیلات
حجت الله عبدالملکی دارای اصالتی کردستانی و زاده چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ است.

کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق علیه السلام.

استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام.

وی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) است که دکتری اقتصاد خود را در سال ۱۳۸۸ به عنوان نفر اول دوره از دانشگاه اصفهان دریافت کرد.

سوابق اجرایی

مشاور وزیر اقتصاد از ۸۵ تا ۸۸

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر از ۸۹ تا ۹۱

عضو شورای فقهی صنعت بیمه۱۳۹۱

دبیر اندیشکده آمایش بنیادین مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ۱۳۹۲

نماینده ایران در اجلاس بانک جهانی فرانسه ۲۰۱۰

دبیر سمینار بین المللی بازنگری در گزارش توسعه جهانی سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰

دبیر شورای اقتصاد رسانه ملی ۱۳۹۴

مدیر بنیاد دانشنامه اقتصاد اسلامی ۱۳۹۰

دبیر همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی ۲۰۰۸

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۱۳۹۶ تا کنون ادامه دارد.

تالیفات

وی تا کنون پنج جلد کتاب در موضوعات اقتصاد مقاومتی، بیمه و تکافل و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت نگارش و بیش از ۳۷ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات علمی و همایش‌های بین المللی ارائه وچاپ کرده است.

بی شک می‌توان نقطه عطف سوابق اجرایی عبدالملکی را در معاونت اشتغال کمیته امداد کشور دانست. معاونتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مثابه اتاق جنگ در دوران جنگ، نام برد که باید کار کند و شب و روز نشناسد.

بی شک مدیری با تفکری جهادی می‌توانددر چنین معاونتی اثر گذاری مطلوب را داشته باشد مدیری که باید به درد محرومین آشنا باشد، تا بتواند خانواده‌های تهیدست را توانمند کرده با رعایت کرامت نیازمندان درآمد با ثبات برای آن‌ها محقق کند.

نگاهی کوتاه به عملکرد حجت الله عبدالملکی در معاونت امداد

عبدالملکی در معاونت اشتغال و خود کفایی کمیته امداد، تشکیلات منسجمی با استفاده از ظرفیت هزار و ۱۰۰ نفر کارشناس و کمک کارشناس اشتغال و خود کفایی، ۶۵۰ نفر کارشناس فنی اشتغال، هزار و ۵۵۳ نفر راهبر شغلی، هزار و ۳۵۰ نفر جهادگر کارآفرین و ۵۱۷ مرکز نیکوکاری پایه گذاری کرد.

این تشکیلات موجب ایجاد اشتغال به میزان ۱۵۴ هزار و ۷۹۷نفر در سال ۹۶، ۱۴۹ هزار و ۹۶۸ هزار در سال ۹۷، ۱۷۰ هزار در سال ۹۸ و ۱۹۷ هزار در سال ۹۹ بوده که این مهم فقط با نیم درصد منابع تسهیلات بانکی کشور انجام شده و به تنهایی یک سوم مجموع ایجاد اشتغال ناخالص کشور را شامل می‌شود.

مجموع میزان اشتغال ایجاد شده با نیم درصد منابع بانکی در این چهار سال که معادل ۶۷۱ هزار و ۷۶۵ شغل بوده و امید به ایجاد یک میلیون شغل در سال با استفاده از همه ظرفیت‌ها را دو چندان می‌کند؛ و ایجاد چنین فرصت‌های شغلی صرفه جویی عظیم در هزینه‌های کشوررا موجب شده است.

قطعا این آمار که در شرایط جنگ اقتصادی و تورم افسارگسیخته و فشار معیشتی بر دهک‌های پایین اتفاق افتاده است، رییس جمهوری منتخب را مجاب کرده که وی را به عنوان یکی از وزرای کابینه اش برای وزارت خانه‌ای مهم انتخاب کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.