فتحی گفت:به دلیل وجود مشکلات و تورم در دولت‌های پیشین، اعتماد مردم به دولتمردان کاهش یافته که دولت جدید باید اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهد و رسانه‌ها نیز یاری دهنده مسئولان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محسن فتحی رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها به مجمع نمایندگان استان کمک کنند تا در زمینه انتخاب مدیران استانی به وزرا مشورت درستی داده شود، چون که با گزینش مدیران استانی دلسوز و توانمند، می‌توان اعتماد کاهش یافته مردم نسبت به دولتمردان را بازگرداند.

او به اهمیت پیگیری رسانه‌ها برای مرتفع کردن مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: انتظار ما نمایندگان مجلس از رسانه ها این است که با پیشنهاد و معرفی کردن مدیران توانمند به ما و وزرا،در توسعه استان قدمی بردارند.

نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، به کابینه پیشنهادی رییس جمهوری اشاره کرد و افزود: این لیست قابل قبول است چرا که ۲ نفر از وزرای پیشنهادی از استان‌های کردنشین هستند که جای خوشحالی است و خرسندیم که دولت دکتر رییسی وعده خود را عملی کرد.

فتحی با اشاره به اینکه برای بازگرداندن اعتماد بین دولت مردم چندان فرصتی باقی نمانده افزود: زمان محدود است و جای آزمون و خطا نیست و کسانی که به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند، باید هیچ منیتی نداشته باشند، چون که پذیرفتن پست و مقام در شرایط کنونی سخت است و مدیران انتخابی فقط باید به فکر باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم باشند.

او به روز خبرنگار و اهمیت کار رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای توسعه می‌یابد که خبرنگاران و رسانه‌های آن حریت و آزادی قلم را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند و قلم‌شان همواره برای منافع عمومی و خیر و صلاح جامعه می‌چرخد.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران افشاکننده فساد در دستگاه‌های مختلف هستند و گاهی جانشان بر اثر این کار به خطر می‌افتد، یادآور شد: خبرنگاران در کردستان مانند نمایندگان مجلس هستند و کار بسیار سختی دارند، به واسطه اینکه در کنار محدودیت‌هایی که دارند، باید به گونه ای فعالیت کنند که مطالبات به حق مردم بیان شود و در عین حال در قالب صحبت‌های اپوزیسیون و مخالفان نظام نباشد.

فتحی با اشاره به حرفه‌ای بودن خبرنگاران کردستانی، گفت: شرافت‌مندترین خبرنگاران در استان کردستان فعالیت دارند، چرا که با تمام وجود درصدد حل مشکلات و توسعه کردستان هستند.

او به دغدغه داشتن خبرنگاران در بحث معیشت و مسکن اشاره کرد و گفت:این مسئله قابل پذیرفتن نیست و مسئولان باید پیگیر مشکلات خبرنگاران بوده و حق اصحاب رسانه را ادا کنند، چون که خبرنگاران هیچوقت دغدغه‌های خود را بیان نمی‌کنند و همواره به دنبال منعکس کردن مشکلات مردم هستند و البته نباید به این شکل باشد و باید پیگیر مسائل خود نیز باشند.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس و خانه مطبوعات استان تشکیل تا مشکلات خبرنگاران پیگیری و برای رفع آن اقدام شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در مجلس اشاره کرد و گفت: تجهیز بیمارستان سقز به دستگاه‌های تخصصی پزشکی، تجهیز بخش مغز و اعصاب این بیمارستان و تجهیز بیمارستان مریوان و کوثر سنندج، از جمله اقداماتی بود که در یک سال اخیر انجام شد.

 فتحی یادآور شد: مهمترین اقدام، تصویب و اختصاص دستگاه پت اسکن (دستگاه تشخیص و شناسایی به موقع سرطان) به بیمارستان کوثر سنندج است که یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و پس از رایزنی‌هایی بسیار به نتیجه رسید و این دستگاه به کردستان اختصاص یافت.

او با اشاره به اینکه این دستگاه تا ۱۰ روز آینده در بیمارستان کوثر سنندج نصب خواهد شد گفت: با نصب این دستگاه، بخش پیوند مغز و استخوان به این بیمارستان اضافه می‌شود و سنندج به قطب پزشکی سرطان غرب کشور تبدیل خواهد شد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نصب این دستگاه را در بیمارستان کوثر، باعث توسعه توریسم درمانی در کردستان و سنندج عنوان کرد و گفت: در کنار به کارگیری نیرو‌های متخصص برای استفاه از دستگاه پت اسکن، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از تیپ سه به تیپ ۲ ارتقا خواهد یافت و تمامی مزیت های تیپ۲ را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.