طالبان سکوت و آرامش را در قندهار برهم زدند. همزمان با حمله بر قندهار، طالبان بر شهر ترینکوت نیز آماج کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از سه هفته آرامش نسبی در قندهار، طالبان شب گذشته بار دیگر حمله‌هایشان را بر شهر قندهار آغاز کردند.

همزمان با این حمله طالبان بر بخش‌هایی از شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان نیز حمله کرده‌اند.

طالبان دیشب حمله‌هایشان را بر کمربند‌های امنیتی شهر قندهار آغاز کردند و برخی از باشندگان قندهار می‌گویند که طالبان به بخش‌هایی از حوزه‌های ششم، یازدهم و پانزدهم شهر قندهار داخل شده‌اند.

محمدزی، باشندۀ قندهار گفت: «وضعیت به اندازه‌ای خراب است که اکنون ساعت ۱۲ ظهر کسی در بازار نیست. تشویش و نگرانی همه را زمین‌گیر کرده.»

همزمان جنگ در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند نیز ادامه دارد.

مقام‌‎های محلی می‌گویند که یک موتر بمب گذاری شده را صبح امروز پیش از آن‌که ساختمان فرماندهی پولیس را آماج قرار دهد، ازبین بردند و در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است.

جنگ در لشگرگاه باعث شده است که فعالیت نهاد‌های آموزشی در این شهر متوقف شده است و بسیاری از مرکز‌های آموزشی و دانشگاه‌ها به سنگر‌های جنگ مبدل شده‌اند.

عزت‌الله سکندری، استاد دانشگاه گفت: «به تأسیسات ملکی در شهر باید بسیار توجه کنند و از دولت نیز می‌خواهیم که در حمله‌های هوایی و جنگ برای جلوگیری از تلفات ملکی جدی توجه کند.»

در همین حال، مقام‌های محلی در ارزگان می‌گویند که پس از حملۀ طالبان بر کمربند‌های امنیتی شهر ترینکوب، مرکز ارزگان، به طالبان تلفات وارد شده‌است.

محمد عمر شیرزاد، والی ارزگان اظهار داشت: «این حمله طالبان با مقاومت سخت نیرو‌های امنیتی روبه رو شد.»

این در حالی است که تاکنون مرکز‌های ۹ ولایت بدست طالبان افتاده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار