کاهش فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌های فارس تشکیل پویشی با عنوان مهر حسینی را در استان به همراه داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ علی پور ، فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز با اشاره به راه اندازی پویش مهر حسینی در فارس، گفت: در این پویش که همزمان با دهه اول محرم آغاز شده هزار بسیجی در شیراز با اهدای خون به بیماران نیازمند کمک می‌کنند.

ترابی مدیرکل انتقال خون فارس گفت: بیش از ۴ هزار بیمار تالاسمی و ۳ مرکز درمان سرطان شیراز نیاز به خون و پلاکت دارند، که بیشتر آن‌ها کودک هستند.

او اضافه کرد: پایگاه انتقال خون فارس حدود ٧٣ بیمارستان و مراکز درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و نیاز‌های آن‌ها را به خون، پلاکت و پلاسما تامین می‌کند.

مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: متاسفانه باشیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌های کرونایی با کاهش شدید مراجعه مردمی مواجه شدیم. متاسفانه این مسئله باعث کاهش ذخایر خونی و ایجاد کمبود خون در سطح استان شده است.

ترابی ادامه داد: پایگاه انتقال خون استان دارای دو پایگاه ایستگاه قوامی و فلکه نمازی جنب درمانگاه امام رضا است. همچنین به جز شیراز در شهرستان‌های فسا، جهرم، داراب، لارستان، آباده، مرودشت و کازرون نیز دارای پایگاه انتقال خون هستیم و اهدا کنندگان همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ساعت ١٣ بعدازظهر می‌توانند از خدمات پایگاه خون برخوردار شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.