رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در طول شبانه روز گذشته ۵۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابول نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در طول شبانه روز گذشته ۵۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند و هشت هزار و ۳۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان داشتیم.

او افزود: با ظرفیت‌سازی در بیمارستان‌های اهواز و دیگر شهرستان‌های استان فعلا برای تمام بیماران تخت تامین شده و مشکلی از این نظر نداریم اگرچه به شدت تحت فشار هستیم.

ابول نژادیان بیان داشت: در کنار بیمارستان‌های دانشگاهی و تامین اجتماعی استان، بیمارستان‌های نظامی و خصوصی نیز به کمک مردم آمده اند و همه تلاش ما بر این است که تخت عادی و ویژه برای بیماران تامین شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها و تاب آوری نظام سلامت یک حد مشخصی دارد و اگر تعداد مراجعین بیشتر شود ممکن است در روز‌های آینده دچار مشکل شویم و تعداد ورودی به بیمارستان‌ها خیلی بیشتر از آن چیزی است که ترخیص می‌شوند و از آنجا که ظرفیت محدودی داریم به همه مردم استان تاکید می‌کنم تنها ۲ هفته در خانه‌های خود بمانند تا بیماری کنترل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر نظام سلامت دچار آسیب شود و تاب آوری این سد دفاعی کم رنگ شود میزان مرگ و میر بالا می‌رود و مردم دچار مشکل تامین تخت بیمارستانی می‌شوند لذا باید تا حد امکان نکات بهداشتی را رعایت کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.