مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در دفاتر پیشخوان، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر مطلب زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا پس از بازرسی‌های متعدد از دفاتر پیشخوان، دستور العمل‌های ویژه و خاص برای سلامت محیط کار در دفاتر پیشخوان دولت برای مبارزه با ویروس کرونا، مجدداً به این مراکز ابلاغ شد.

او افزود: در تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برای مسئولان و کارکنان دفاتر پیشخوان مواردی از جمله استفاده از ماسک، ارائه نکردن خدمات به مراجعان فاقد ماسک، ممنوعیت خوردن و آشامیدن در دفاتر پیشخوان، نصب دستگاه ضد عفونی کننده به صورت الکترونیکی یا پدالی در ورودی دفاتر، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در چینش لوازم دفتر و خدمت گیرندگان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با تاکید بر کنترل و نوبت دهی در ورودی دفاتر برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیان کرد: جمع آوری تمامی لوازم مشترک (مانند خودکار، استامپ و …) و اختصاص حداقل ۴۰ درصد از فضای دفتر به مراجعه کنندگان از دیگر دستورالعمل‌هایی است که به دفاتر پیشخوان ابلاغ شده است.

مطلب زاده گفت: دفاتر ملزم هستند همکاری کامل با بازرسان حوزه مقابله با کرونا را داشته باشند و نظافت و ضدعفونی به صورت روزانه و در روز‌های پر تردد به صورت ساعتی انجام شود تا انتقال ویروس به حداقل برسد.

او تاکید کرد: دفاتری که در ایام شیوع ویروس کرونا، به دلیل رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی مراکز بهداشت اخطاریه دریافت کنند علاوه بر امکان تعطیلی با حکم قضایی، پرونده آن‌ها به استناد بند ۱۳ ضوابط کمیته استانی رسیدگی به تخلفات دفاتر پیشخوان بنا به تخلف «عدم همکاری با بازرسان و ناظران دستگاه‌های خدمات دهنده و سایر مراجع قانونی و نظارتی» در نوبت اول، با احتساب ۲۵ امتیاز منفی، منجر به تعلیق ۵۰ درصد از خدمات با تشخیص کمیته کشوری به مدت ۳ ماه، در نوبت دوم با احتساب ۵۰ امتیاز منفی، منجر به تعلیق همه خدمات با تشخیص کمیته کشوری به مدت ۳ ماه و در نوبت سوم: منجر به تعلیق همه خدمات به مدت تعیین شده توسط کمیته کشوری می‌شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.