راهیابی آثار برگزیده دانش آموزان به مرحله کشوری جشنواره علمی و پژوهشی

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز از کسب موفقیت ۲۹ نجوم آموز در مرحله استانی نجوم و راهیابی به مرحله کشوری جشنواره علمی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یاسین معتوکی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز گفت: با توجه به نقش علم نجوم و تأثیر آن بر دانش و توسعه‌ی پایدار، این علم نقش مهم و شایسته‌ای در مطالب درسی ایفــا می‌کند و با توجه به اشــتیاقی که این علــم برمی انگیزد، سبب ترویج دســت یابی به آگاهی‌های جهانی درباره علوم بنیادی می‌شود.

او افزود: امسال برای دومین سال متوالی پژوهش سرای امام جعفرصادق (ع) به عنوان قطب استانی نجوم توانست با برنامه‌ای مدون در طول سال تحصیلی و اجرای طرح‌های ابتکاری در هفته جهانی نجوم، هفته جهانی فضا، تدوین برنامه جامع کارگاه‌های آموزشی و برگزاری کنفرانس‌های دانش آموزی با موضوع نجوم در سطح منطقه و خوزستان، دانش آموزان مستعد و علاقمند در استان را شناسایی کند.

معتوکی بیان داشت: با شناسایی دانش آموزان مستعد در نجوم، با اطلاع رسانی قطب نجوم و تعامل مفید با سایر پژوهش سرا‌های استان کار ثبت نام آنان در جشنواره علمی پژوهشی انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز تصریح کرد: این جشنواره در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری و در گرایش‌های ارائه محتوا، مقاله علمی، نجوم رصدی، کتابچه مصور، مدل سازی نجومی و ساخت ابزار نجومی برگزارشد.

این مقام مسئول ادامه داد: با مشاوره علمی اساتید مرکز تخصصی نجوم اهواز و اجرای برنامه‌های علمی از سوی نیرو‌های پژوهش سرای امام جعفرصادق (ع)، همچنین برنامه‌های منسجم مدیران پژوهش سرا‌های خوزستان در تعامل با قطب نجوم مستقر در ناحیه، ۲۹ نفر از نجوم آموزان در قالب ۱۹ تیم در مرحله استانی دومین دوره‌ی جشنواره علمی پژوهشی، موفق به ورود در مرحله کشوری شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.