با حضور رییس کل دادگستری کرمان مراسم تحلیف ۷ کارشناس رسمی دادگستری کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان، ادای سوگند برای قبول مسئولیت کارشناسی دادگستری را نشان دهنده اهمیت کار در این حوزه برشمرد و ضمن بیان این مطلب که تنها برای مناصب حساس، خطیر و ارزشمند نیاز به ادای سوگند است،گفت: کارشناسان با شناخت ابعاد موضوع، موارد را در اختیار قاضی قرار می‌دهند و حکم قانونی بر اساس مستندات موجود از سوی قاضی صادر می‌شود.

او از کارشناسان به عنوان کارگزاران عدالت یاد کرد و افزود: عدالت مقوله‌ای حیاتی و بری جوامع به شمار می‌رود و ارزش گرانسنگی برای جامعه بشری دارد و از این رو زمانی که رسالت‌های ائمه اطهار (ع) دقت می‌کنیم می‌بینیم که یکی از مهمترین رسالت‌های آن‌ها ایجاد زمینه عدالت گستری و اقامه قسط و عدل در جامعه است.

موحد ضمن بیان این مطلب که جامعه با وجود ظلم امکان ادامه حیات ندارد، تاکید کرد: اگر کارگزاران عدالت نتوانند به وظایف خود به درست عمل کنند؛ به بقا و دوام جامعه آسیب می‌زند و اثرات دنیوی و اخری نیز در زندگی آن‌ها برجای خواهد گذاشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه هر فرد با اجرای عدالت، آسایش و آرامش وجدانی بسیار بالایی خواهد داشت، ادامه داد: هر غفلت کوتاهی در ا مور کارشناسی و قضاوت ممکن است زندگی افراد را دچار آسیب کند.

موحد با تاکید بر اینکه کوچکترین اشتباه از سوی کارشناسان موجب بروز خطا در صدور احکام قضایی می‌شود، گفت: کارشناسان باید با درک حساسیت شغلی خود و پذیرفتن الزامات قانونی آن در این مسیر حرکت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.