رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: واریز پاداش پایان خدمت ۱۹۷ بازنشسته دستگاه‌های اجرایی استان که تا پایان سال ۱۳۹۹ بازنشسته شدند، از دیروز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده  رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: ۲۹۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال مجموع مبلغ پاداش پایان خدمت۱۹۷ بازنشسته کردستانی است و از دیروز واریز آن به حساب دستگاه‌های اجرایی آغاز شده که زودتر از موعد مقرر بوده است، چراکه همه ساله در نیمه دوم سال انجام می‌گرفت.

نصراللهی زاده  درباره اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی کردستان  در سال جاری گفت: ۲۲ دستگاه دولتی اعتبارات هزینه‌ای و جاری استانی دارند که در شورای توسعه و برنامه ریزی تکلیف این اعتبار برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شد.

او  افزود: سال گذشته از نظر اعتبارات هزینه‌ای و جاری برای دستگاه‌های اجرایی سال سختی بود چرا که اعتباری در این زمینه (هزینه‌های جاری) در نظر گرفته نشده بود و تنها حقوق کارکنان تامین شد ، ولی با این حال ۸۳۰ میلیارد ریال برای این منظور تا پایان سال به ادارات تابع قانون بودجه پرداخت گردید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان مجموع اعتبارات هزینه‌ای و جاری امسال دستگاه‌های اجرایی استان را ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: براساس متوسط سه ماهه نخست سال جاری ماهانه ۳۹۰ میلیارد ریال به کارکنان دولت پرداخت شده است که این میزان تا پایان سال در مجموع چهار هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال می‌شود.

نصراللهی زاده به استخدام جدید ۷۶ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اشاره و اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ نفر در استانداری، ۳۲ نفر در جهاد کشاورزی، پنج نفر در سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۱۹ نفر در سازمان انتقال خون، هفت نفر در اداره کل نوسازی مدارس، ۲ نفر در امور اقتصادی و دارایی. یک نفر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که تمام حقوق آن‌ها تا پایان سال برآورد و در اعتبارات لحاظ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: سال گذشته ۵۵۵ نفر در استان در قالب تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استخدام شدند که ۵۴ نفر آن‌ها استخدامی اداری (دستگاه استانی) بودند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.