شبکه فن بازار منطقه‌ای خراسان جنوبی امروز در بیرجند به طور رسمی آغاز به فعالیت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قنبر پور ،معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: امروز در مراسمی با حضور مسئولان اجرایی بیست و ششمین شبکه فن بازار منطقه‌ای کشور در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

وی هدف از فن بازار را اتصال عرضه و تقاضای فناوری و کمک به ورود فناوری‌ها به بازار عنوان کرد.

قنبرپور افزود: شبکه فن بازار تلاش می‌کند نیاز فناوری و تقاضای مورد نیاز در خصوص آن را بتواند به توانمندی‌ها متصل کند، که این توانمندی‌ها در کشور گسترده است.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: پارسال فن بازار ۴۰۰ میلیارد تومان هم رسانی فناوری داشته که برای امسال برنامه ریزی شده این رقم به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گفته وی در خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های کشاورزی، تبدیلی و معادن وجود دارد که با توجه به هم جواری با کشور افغانستان باید از این شبکه برای رونق اقتصادی در استان استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه پایه ریزی فن بازار اگر بر پایه علمی باشد قطعا موفق خواهیم شد، گفت: آنچه که برای ما در این استان مهم است بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی است.

عابدی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در خصوص محصولات استراتژیک، معادن، گیاهان دارویی و قابلیت‌های گردشگری ما به این شبکه برای شناساندن این ظرفیت‌ها نیاز داریم.

ناصری رئیس پارک علم و فناوری هم در این جلسه گفت: متولی فن بازار پارک علم و فناوری است و ما کمک می‌کنیم در این شبکه خدمات لازم را به فناوران و افرادی که ایده مناسبی دارند ارائه دهیم.

شبکه فن بازار ملی ایران از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در پارک فناوری پردیس آغاز نموده و توسعه فناوری کشور را ماموریت اصلی خود قرار داده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.