مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از توسعه شبکه ملی اطلاعات در ۷۰ درصد روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: مجموعه‌ ما تعهدی ۸۰ درصدی در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات روستا‌های استان دارد که تاکنون ۷۰ درصد این تعهد عملی شده است.

او افزود: می توان گفت باقی مانده تعهد استان برای ایجاد شبکه توسعه ملی اطلاعات هم تا نزدیک ۱۰۰ درصد رفته است و تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ درصد روستا‌های استان متصل به شبکه شوند.

بهی ادامه داد: به منظور تأمین مسیر انتقال دسترسی به داده، با همکاری مخابرات تاکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است و علاوه بر توسعه کمی ارتباطات، توسعه کیفی ارتباطات و تامین مسیر‌های انتقال در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به وسعت بالای استان و جمعیت کم نسبت به وسعت، توسعه ارتباطات امری زمان بر و نیازمند هزینه‌های زیاد است که البته ما تمام تلاش مان را کردیم تا آمار مناطق تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات مان بالا برود.

در ادامه آذری نصرآباد مدیر عامل مخابرات منطقه خراسان جنوبی به بحث شهرک‌های صنعتی اشاره و عنوان کرد: در مورد آنتن دهی موبایل در شهرک‌های صنعتی بیرجند، بار‌ها همکاران ما برای رصد منطقه فرستاده شده اند و از آنجایی که شبکه اطلاعات، شبکه‌ای پویا است و قابل پیش بینی نیست باید همیشه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

او افزود: به دنبال ارزیابی‌ها مشخص می‌شود که باید ایجاد سایت‌های جدید و سرمایه گذاری صورت بگیرد یا بهینه سازی امکانات موجود انجام شود که در مورد شهرک‌های صنعتی، باز طراحی‌ها انجام و برآورد‌ها به بخش کشوری ارسال شده است و منتظر تصمیم گیری هستیم.

آذری نصرآباد بیان کرد: مشکلی برای اجرا نداریم و به محض دریافت طرح، عملیات اجرا برای بهبود شبکه‌های اطلاعات آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.