آنچه بر سر اباعبدالله (ع) آمد همه ابتلاهایی بود که عظمت وجودی ایشان را نمایان می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی آذر طوسی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وقتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) منزل به منزل هنگامی که از شهر مدینه به سمت کربلا در حرکت بودند آیات قرآن مجید را طبق مناسبت، تلاوت و زمزمه می‌کردند تا بر این اساس حقانیت و مظلومیت ایشان و پیوند قرآن و عترت در مسیر و مکتب ایشان ثابت کنند.

وی افزود: امام حسین (ع) هنگامی که از شهر مدینه خارج شدند فرمودند: «فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا یَتَرَقَّبُ ۖ قَالَ رَبِّ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ»؛ موسی از شهر مصر با حال ترس و نگرانی و مراقبت از دشمن بیرون رفت، گفت: بار الها، مرا از شر (این) قوم ستمکار نجات ده. این آیه در شان حضرت موسی (ع) هنگامی که از شهر مصر خارج شد نازل شده است.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مذهبی در پایان گفت: مشابه همین آیه در سوره مبارکه تحریم برای حضرت آسیه همسر فرعون وجود دارد. کسانی که این آیه را خواندند به عهد خداوند وفا کردند هرچند جانشان در خطر بود. آسیه به عنوان یک زن با آن شرایط سخت آن زمان که همسر فرعون بود که برای مومنین یک الگو و نمونه می‌شود. فرعونی که آسیه را با بدترین شکل ممکن شکنجه می‌داد، اما آسیه در لحظات آخر زیر شکنجه به فرعون تبسم می‌کرد، اما فرعون از این رفتار آسیه تعجب می‌کرد. این تجلی در کربلا هم ظاهر شد، د آن هنگام که وجود نازنین حضرت علی اصغر (ع) هنگام شهادت خندید.

در ادامه شما می‌توانید فیلم صحبت‌های حجت الاسلام مهدی آذرطوسی را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام
آخرین اخبار