نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تهیه بانک اطلاعاتی مودیان و مشمولان زکات در استان یک ضرورت است که باید این بانک اطلاعاتی هرچه سریعتر تشکیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دومین جلسه نماز و زکات استان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: تهیه بانک اطلاعاتی مودیان و مشمولان زکات در استان یک ضرورت است که باید این بانک اطلاعاتی هرچه سریعتر تشکیل شود.

او با تاکید بر اینکه مساله زکات یک مساله مهم است و در قرآن نیز به آن به همراه نماز تاکید شده است افزود: هم‌اکنون در استان بانک اطلاعاتی مبلغان و آمران زکات تشکیل شده است و با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی مودیان زکات نیز می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای امر اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در این حوزه استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: هم‌اکنون برای اقامه نماز مسجد و پایگاه نماز جماعت و نماز جمعه فعال است و برای زکات پایگاه‌های قوی و جهت‌دهنده فعال نیست و باید پایگاه‌های زکات در سطح کشور و استان فعال‌تر و پویا‌تر شود و تشکیلاتی قوی در حوزه زکات در استان تشکیل شود.

او به کمرنگ بودن بحث تبلیغات در حوزه نماز و زکات در استان اشاره کرد و گفت: بحث فرهنگسازی و تبلیغ در حوزه نماز و زکات باید فراگیرتر و گسترده‌تر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه پرداخت زکات از ارکان تقویت کننده یکی از پایه‌های اقتصادی کشور است افزود: مردم در این امر مهم سهیم باشند.

او ادامه داد: مردم ولایت‌مدار استان و کشور در پرداخت زکات و خمس مشکل ندارند و مردم با تمام رضایت قلبی زکات و خمس مال خود را پرداخت می‌کنند که این امر ناشی از ایمان افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر استفاده از ظرفیت تبلیغات و رسانه‌ها برای افزایش مشارکت مردم و فرهنگسازی در حوزه پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: باید تمام فرصت‌ها برای اقامه پرداخت این فریضه به عنوان یکی از پایه‌های اقتصادی جامعه فراهم شود تا نقش اقتصادی جامعه به سامان برسد.

او با انتقاد از اینکه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در حوزه زکات کمرنگ است، اظهار داشت: در جامعه اسلامی به همان میزان که فرهنگ درونی و اقامه نیاز نیاز است به اقتصاد اجتماعی نیز نیاز است و در کنار هم قرار گرفتن نماز و زکات یک پیام دارد که نماز به عنوان فرهنگسازی و ارتباط عمیق درونی جامعه با خدا و زکات به معنای سالم‌سازی اقتصاد جامعه و معیشت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به برکات اقامه نماز اشاره کرد و گفت: اقامه نماز یک واجب الهی است و باید دقت شود که برپایی و اقامه نماز از عمق وجود انسان باشد نه اینکه اقامه نماز از روی عادت انجام شود.

او با اشاره به برپایی نماز جماعت در ادارات و مدارس و اماکن عمومی تاکید کرد و گفت: برپایی نماز در ادارات نباید در حد گزارش دهی باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار