خواجه پور گفت: رهاسازی آب از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد با دبی ۳۰ هزار مترمکعب بر ثانیه از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی خواجه پور مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان با بیان اینکه رهاسازی آب از سد کوثر در استان گهگیلویه و بویر احمد ساعت ٨ صبح روز دوشنبه ۲۵ مرداد با دبی ٣٠ مترمکعب بر ثانیه و به صورت پلکانی انجام خواهد شد، گفت: هنگام رهاسازی آب اهالی روستا‌های پایین دست این سد در خوزستان باید از بستر و حریم رودخانه خیرآباد و زهره فاصله بگیرند.

او با بیان اینکه ٨٨ درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر در حال حاضر پر است و رهاسازی آب از این سد به منظور بهبود کیفیت آب رودخانه زهره در خوزستان برای شرب مردم و احشام آن‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: تراز حداکثر این سد بتنی ۶٢۵ متر از سطح دریا است، اما هم اکنون تراز آن ۶٢٠/۵٣ متر از سطح دریا اعلام شده است.

خواجه پور در خصوص آخرین وضعیت سد کوثر تصریح کرد: حجم حداکثر مخزن ۵۴٧ میلیون مترمکعب، حجم فعلی مخزن ۴٨٢ میلیون مترمکعب، حجم مفید سد ٣٩٢ میلیون مترمکعب، حجم مرده سد ٩٠ میلیون مترمکعب، دبی ورودی ۵.۷ مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی در حال حاضر ١٠ مترمکعب بر ثانیه است.

سد کوثر بر روی رودخانه خیرآباد در تنگه پادوک احداث شده است و رودخانه خیرآباد از رود‌های شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: رهاسازی آب ، سد کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.