۱۱ سال حبس برای تاجر کانادایی در چین

دادگاه چین مایکل اسپاور را به جرم جاسوسی به ۱۱ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو کانادایی به نام‌های مایکل اسپاور و مایکل کووریگ در سال ۲۰۱۸ پس از دستگیری منگ وانژو، مدیر مالی هوآوی در ونکوور در چین به اتهام جاسوسی بازداشت شدند.

مایکل اسپاور، شهروند کانادایی توسط دادگاه چین به ۱۱ سال زندان محکوم شد. دادگاه او را به جرم جاسوسی در خارج از کشور و ارائه غیرقانونی اسرار دولتی چین به دیگر کشور‌ها متهم کرد.

در حکم دادگاه آمده است دارایی‌های اسپاور به ارزش ۵۰ هزار  یوان (حدود ۷۷۱۴ دلار) مصادره می شود.

این حکم در حالی صادر می‌شود که وکلای منگ وانژو در کانادا به نمایندگی از او  آخرین تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن مقامات قضایی کانادا برای عدم استرداد او  به آمریکا انجام می‌دهند.

وانژو دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، به درخواست آمریکا در ونکوور بازداشت شد و دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرده است وزارت دادگستری این کشور، دستورالعمل قضایی را درباره این پرونده به اجرا گذاشته اند. گفته  می شود آخرین جلسه دادگاه منگ وانژو مبنی بر اینکه او به آمریکا استرداد شود یا خیر، در پاییز برگزار می‌شود

اسپاور و دیپلمات سابق کانادایی مایکل کووریگ چند روز پس از دستگیری منگ در چین بازداشت شدند. اسپاور در ژوئن ۲۰۱۹ متهم به جاسوسی شد و در ماه مارس به دادگاه احضار شد. محاکمه کووریگ نیز در ماه مارس انجام شد.  

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می کند وانژو در یک کلاهبرداری عظیم نقش دارد ، زیرا غول بانکی HSBC را گمراه کرده است که بیش از یکصد میلیون دلار معاملات نقض کننده تحریم های آمریکا علیه ایران را تصویب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار