آمریکا خواستار آزادی دو تبعه کانادایی بازداشت شده در چین شد!

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه اتهام جاسوسی به دو شهروند کانادایی از سوی چین را سیاسی و بی اساس توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه اتهام جاسوسی به دو شهروند کانادایی را سیاسی و بی اساس توصیف کرد و از چین خواست هر چه زودتر آن‌ها را آزاد کند.

پمپئو تاکید کرد آمریکا از این که جمهوری خلق چین رسما مایکل کورویک و مایکل اسپاور کانادایی را به جاسوسی متهم کرده، به شدت نگران است. آمریکا در این قضیه در کنار کاناداست و از پکن می‌خواهد هر چه زودتر این دو نفر را آزاد کند.

 از نظر واشنگتن اتهام جاسوسی و حبس این دو کانادایی توسط چین یک اقدام سیاسی غیرقابل توجیه است و هدف از آن مرعوب کردن کاناداست. وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه از چین خواست دسترسی مقامات کنسولی کانادا به این دو زندانی را فراهم کند.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ (آذر ۱۳۹۷) کانادا خانم «منگ وانجو»، مدیر مالی شرکت مخابراتی هوآوی را به جرم «نقض تحریم‌های آمریکا» بازداشت کرد و اعلام کرد او را به واشنگتن می‌فرستد. به نظر می‌رسد از آن زمان به بعد رابطه چین و کانادا با تنش‌هایی همراه بوده است.

به دنبال این اقدامِ کشور کانادا، کورویک، دیپلمات سابق کانادایی، اواخر همان سال و اسپاور تاجر اهل این کشور، نیز سال بعد از آن بازداشت شدند. البته چین تاکید کرده این بازداشت‌ها هیچ ارتباطی به دستگیری وانجو نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار