کره شمالی در واکنش به تمرینات نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا، تماس‌های سئول را بی پاسخ گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  یونهاپ، بعد از ظهر امروز (سه شنبه) چند ساعت پس از آنکه کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، سئول و واشنگتن را برای ادامه تمرینات نظامی مشترک مورد انتقاد قرار داد،  خطوط ارتباطی و نظامی بین دو کره قطع شد و تماس‌های کره جنوبی به کره شمالی بی پاسخ ماند.

به گفته مقامات کره جنوبی،  راه‌های ارتباطی بین دو کره‌ از جمله خطوط تلفن  و کانال‌های نظامی در مناطق مرزی تا صبح در حالت عادی کار می‌کردند، اما تماس‌ها از طرف کره جنوبی از بعدازظهر به بعد بی پاسخ ماند.

یک مقام وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: «از ساعت ۵ بعد از ظهر، تماس روزانه از طریق دفتر رابط بین کره‌ای پاسخ داده نشده است.»

او در ادامه افزود: «هنوز مشخص نیست که آیا کره شمالی خطوط تلفن را دوباره قطع کرده است یا خیر.»

این مقام همچنین اظهار کرد: «در حال حاضر، برای گفتن اینکه آیا خطوط ارتباطی به طور کامل قطع شده‌اند، زود است. فردا دوباره تماس برقرار می‌کنیم.»

این قطع ارتباط، تنها دو هفته پس از بازسازی مجدد خطوط ارتباطی بعد از یک سال قطعی صورت می‌گیرد.  

این اقدام کره شمالی در حالی صورت گرفت که کره جنوبی و آمریکا سه شنبه تمرین نظامی مقدماتی چهار روزه‌ای را در آستانه تمرینات اصلی تابستانی برنامه ریزی شده برای ۱۶ تا ۲۶ آگوست آغاز کردند.

کیم یو جونگ، یک مقام عالی رتبه دولتی در کره شمالی و خواهر رهبر کره شمالی امروز در واکنش به خبر برگزاری قریب الوقوع رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی گفت: ما به مقامات کره جنوبی و آمریکا هشدار می‌دهیم در صورت هرگونه تهدید علیه امنیت ملی کره شمالی به این رزمایش واکنش نشان خواهیم داد.

این رزمایش‌ها که در سال‌های اخیر در نزدیک شبه جزیره کره و با دخالت‌های مستقیم آمریکا انجام می‌شود به منظور نشاندن کره شمالی بر سر میز مذاکره و نیز محدود کردن برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار