مقامات کره شمالی در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی با آمریکا اعلام کردند هر گونه تهدید علیه امنیت ملی واکنش پیونگ یانگ را به همراه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، کیم یو جونگ، یک مقام عالی رتبه دولتی در کره شمالی و خواهر رهبر کره شمالی امروز در واکنش به خبر برگزاری قریب الوقوع رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی گفت: ما به مقامات کره جنوبی و آمریکا هشدار می‌دهیم در صورت هر گونه تهدید علیه امنیت ملی کره شمالی به این رزمایش واکنش نشان خواهیم داد.

به گفته برخی رسانه‌ها این رزمایش مشترک قرار است از امروز آغاز شود.

کیم یو جونگ در این باره تاکید کرد: این رزمایش به روابط سیاسی دو کره بیش از پیش لطمه وارد می‌کند و تنش‌ها را در شبه جزیره کره افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: این رزمایش نظامی که با حمایت‌های همه جانبه آمریکا انجام می‌شود می‌تواند روند صلح و پیشرفت‌های سیاسی بین دو کره را به تعویق بیاندازد. آمریکا و کره جنوبی با برگزاری این رزمایش نظامی نباید هشدار‌های ما را نادیده بگیرند.

این رزمایش‌ها که در سال‌های اخیر در نزدیک شبه جزیره کره و با دخالت‌های مستقیم آمریکا انجام می‌شود به منظور نشاندن کره شمالی بر سر میز مذاکره و نیز محدود کردن برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ انجام می‌شود.

مقامات کره شمالی معتقدند اقدامات نظامی آمریکا نشان می‌دهد سخنان واشنگتن از دیپلماسی و صلح یک اقدام ریاکارانه‌ بیش نیست و آمریکایی‌ها اگر به دنبال صلح در منطقه هستند اول باید نیرو‌های نظامی خود را از کره شمالی و شبه جزیره کره خارج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار