مدیرکل هواشناسی استان سمنان با توجه به مخاطرات باران پراکنده، رگبار، باد شدید و احتمال تگرگ تا پایان هفته، هشدار زرد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، با فعالیت سامانه‌ای که در استان وجود دارد، بارش پراکنده باران، رگبارورعدوبرق، وزش باد شدید وگرد و خاک، در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

او افزود: منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران و رگبار گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان و به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید وگرد و خاک در غالب نقاط و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی جنوبی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب با جهت غالب شمالی تا شرقی است.

به گفته مصطفوی ، اثر مخاطره این سامانه با احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارش‌های رگباری و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از باد همراه است.

لایروبی جویها، آبرا‌ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، پرهیز ازکوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگل‌ها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل آن، مهمترین توصیه‌های هواشناسی تا پایان این هفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار