بیست‌ و سومین جشنواره بین‌ المللی قصه‌گویی استان فارس با عنوان آینده ساختنی است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس پایان یافت و قصه گوهای برتر معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید رضا کامرانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت:  قصه‌گویی در کانون، یکی از ابزارهای مهم تربیتی محسوب می‌شود و ارائه بسیاری از مفاهیم بر اساس کتاب، کتاب‌خوانی و قصه‌گویی بوده که تاریخی به قدمت آفرینش بشر دارد و از مهم‌ترین ابزارها برای انتقال پیام است.

او بیان کرد: بسیاری از آثار فاخر ادبیات فارسی از جمله کلیله‌و دمنه، گلستان‌ سعدی، مثنوی‌مولوی و شاهنامه فردوسی به زبان داستان گفته شده و در باب تاثیر و اهمیت ادبیات داستانی همین بس که پیام‌های مقدس الهی در قرآن کریم در قالب داستان ارائه شده است.

کامرانی تصریح کرد: در راه قصه گویی بُرد و باخت اهمیت چندانی ندارد و  انتخاب قصه‌گو شاید فقط باعث انگیزه شده و آثار بیشتری تولید کند و مهم است که همه به قصه و قصه‌گویی روی بیاوریم و از این قالب بسیار تاثیرگذار هنری بیشتر بهره ببریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس  ادامه داد: در جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویان برگزیده‌ فارس در دو بخش مدرن ، کلاسیک ، نقالی و آیینی مشخص و به  مرحله‌ی منطقه‌ای راه یافتند.

او افزود: در گروه مادر بزرگ‌ و پدربزرگ‌ها  فاطمه سلطانی با قصه سلطان و آهو، عبدالصمد رحمانیان کوشککی با قصه کفش‌های بازرگان و هاجر قنبری با قصه فرشته بالدار به ترتیب اول تا سوم شدند.

کامرانی اضافه کرد: در بخش زنان و مردان رقیه مستقیم با قصه غول و نمکی  مقام اول را به خود اختصاص داد، ضحی محزون با قصه موش دم بریده  و مریم جلالی با قصه جناب آقای قورباغه نیز موفق به کسب مقام دوم و سوم شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اظهار کرد: در بخش دختران و پسران ستایش عرب‌زاده با قصه تولد مار بوآ، محدثه شاهدی با قصه شیر بی‌یال و دم و محدثه تشویقی با قصه آهوی گردن دراز  به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

او تاکید کرد: در  بخش آیینی رده دختران و پسران ،امیر محمد زارع با قصه مزعفر و بغرا،  زهرا صمیمی با قصه نقل ضحاک و نازنین زهرا ایزدی با قصه نبرد رستم و اشکبوس  به ترتیب  اول تا سوم شدند.

کامرانی گفت: مراسم معرفی نفرات برتر این رقابت ها در خانه تاریخی  زینت‌الملوک شیراز برگزار شد که همزمان با شب یلدا ۱۴۰۰  به‌ صورت مجازی افراد برتر در رقابت های کشوری شرکت می کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار