دیوار‌های پارلمان استرالیا و محل اقامت نخست وزیر این کشور به دلیل عدم اقدامات کافی در زمینه بحران آب و هوا با تصاویر انتقادی نقاشی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، پارلمان استرالیا و محل اقامت نخست وزیر این کشور، صبح سه شنبه با پیام‌هایی که دولت را به عدم انجام اقدامات کافی برای محافظت از کشور در برابر آثار فاجعه بار بحران آب و هوا متهم می‌کرد، نقاشی شد.

عکس‌های منتشرشده، دیوارنوشته "وظیفه مراقبت" و آرم "جنبش اعتراضی انقراض" را در ورودی پارلمان و محل اقامت اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نشان می‌دهد.

جنبش انقراض یک گروه اعتراضی است که از نافرمانی عمومی و تظاهرات برای افزایش آگاهی از بحران آب و هوا حمایت می‌کند.

بر اساس بیانیه پلیس استرالیا، هشت نفر به دلیل خسارت مالی و به آتش کشیدن کالسکه یک بچه، صبح روز سه شنبه در نزدیکی ساختمان پارلمان دستگیر شدند.

نخست وزیر استرالیا در سخنرانی روز سه شنبه، این خرابکاری را "خودخواهانه" و "حماقت" توصیف کرد. وی گفت: "علیه کسانی که امروز در پایتخت ما مرتکب این اقدامات شده اند، آن طور که باید برخورد خواهد شد. " وی تاکید کرد که دولتش "برنامه ای" برای کاهش مخاطرات تغییرات آب و هوایی استرالیا دارد، اما از تعهد به رسیدن به "صفر خالص" در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ اجتناب کرد.

نقاشی انتقادی بر دیوار‌های پارلمان استرالیا در واکنش به بی کفایتی مقامات دولتی+تصاویر

این اتفاق پس از انتشار گزارش جدید هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات آب و هوا رخ داد که نشان می‌داد جهان در مقایسه با دوران قبل از صنعتی شدن ۱.۱ درجه سانتیگراد گرم شده و در شرف رسیدن به ۱.۵ درجه قرار دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که انسان عامل ایجاد بحران آب و هوا است و تأیید می‌کند که تغییرات آب و هوایی، به طور گسترده و سریع رخ داده است که برخی از این تغییرات برگشت ناپذیر هستند. تنها با کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و حذف دی اکسید کربن است که جهان می‌تواند این روند سریع را متوقف کند.

نقاشی انتقادی بر دیوار‌های پارلمان استرالیا در واکنش به بی کفایتی مقامات دولتی+تصاویر

دولت استرالیا مرتباً از سوی رهبران محیط زیست محلی و سازمان‌های بین المللی به دلیل عدم انجام اقدامات لازم در کاهش گرمایش کره زمین، مورد انتقاد قرار گرفته است.

در حالی که آمریکا، چین و اتحادیه اروپا همگی متعهد شده اند تا سال ۲۰۵۰ به میزان صفر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای برسند، استرالیا هنوز با وجود جمعیت نسبتاً اندک خود وعده مشابهی نداده است. این امر می‌تواند به دلیل تجارت بسیار ارزشمند این کشور از جمله زغال سنگ و سنگ آهن باشد.

استرالیا هنوز به شدت به انتشار کربن برای تولید برق وابسته است - گزارشی در نوامبر ۲۰۲۰ نشان داد که انتشار کربن در استرالیا سه برابر بیشتر از میانگین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار