رئیس بیمارستان رازی اهواز:

ظرفیت تخت‌های بیمارستان رازی تکمیل است

قنواتی گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان رازی تکمیل بوده، اما روزانه تزریق رمدسیویر به صورت سرپایی برای بیماران کرونایی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ماندانا قنواتی، رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: مدت زیادی است که ظرفیت تخت‌های بیمارستان رازی تکمیل بوده، اما روزانه تزریق رمدسیویر به صورت سرپایی برای بیماران کرونایی که روزانه به ۵۰۰ نفر رسیده، در حال انجام است.

او افزود: با شدت پیک، اعزام سر ریز بیمارستان رازی به دیگر بیمارستان‌های اهواز آغاز شده است و با وجود فعالیت درمانگاه تزریق سرپایی رمدسیویر و به دلیل پر بودن بخش‌های بستری به صورت روزانه بیماران کرونایی از بیمارستان رازی به بیمارستان‌های معین منتقل می‌شوند، اما برخی مواقع، بیمارستان‌های دیگر نیز ظرفیت پذیرش نداشته‌اند و مجبور شده‌ایم تخت‌ها را افزایش دهیم که کمبود نیرو و مکان، بسیار به ما فشار وارد کرده است.

قنواتی بیان داشت: در این پیک، میزان مراجعه بیماران بدحال نیز افزایش یافته و در نتیجه تعداد بیماران نیازمند بستری و بیماران نیازمند دریافت رمدسیویر و اکسیژن بیشتر شد، به همین دلیل موجب کاهش ترخیصی‌ها و افزایش بار بیمارستان‌ها شده است.

 رئیس بیمارستان رازی اهواز تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان نیز به وضوح کاهش پیدا کرده و درگیری بیماران در رده‎های سنی مختلف، بسیار مشهود است، همچنین تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان رازی اهواز از ۲۵۰ نفر در روز به ۶۰۰ مورد افزایش یافت، بنابراین تعداد پزشک‌های هر شیفت را افزایش داده‌ایم، اما باز هم جوابگو نیست.

این مقام مسئول با اشاره به فشار سنگین کاری به ویژه در اورژانس و درمانگاه عمومی بیمارستان رازی اهواز  ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۱۸ ماه از ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا می‌گذرد، توان نیرو‌ها کمتر شده و از طرفی نیز تعداد نیرو‌ها ثابت، اما بار کاری چند برابر شده است.

او اظهار داشت: تا حد امکان نمی‌گذاریم که کار حتی یک بیمار هم روی زمین بماند، اما فشار از توان ما بالاتر است و اگر مردم رعایت نکنند، نه تنها بیمارستان رازی بلکه هیچ بیمارستان دیگری نمی‌تواند جوابگو تعداد انبوه بیماران باشد.

قنواتی در خصوص کمبود احتمالی دارو گفت: همه پیش‌بینی‌ها از ماه‌های قبل انجام شده، اما قطعا در صورت کمبود کشوری، ما نیز با کمبود دارو مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار