سونی با خرید Crunchyroll پادشاه پلتفرم‌های انیمه شد

شرکت سونی Crunchyroll را از AT&T با قیمت ۱.۱۷۵ میلیارد دلار خرید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی اکنون رسما صاحب هر دو شرکت Crunchyroll و Funimation است، چون بخش سونی پیکچرز این شرکت، دیروز قرارداد خرید ۱.۱۷۵ میلیارد دلاری Crunchyroll را تکمیل کرد. بعد از بسته شدن این قرارداد، تونی وینچیکوئرا مدیرعامل سونی پیکچرز گفت که هدف این شرکت "ایجاد یک تجربه مشترک متحرک انیمه در اسرع وقت" است.

سونی نگفت که چه زمانی می‌توانیم شاهد چنین اتفاقی باشیم و آن "تجربه" چه شکلی خواهد بود. در حال حاضر، Funimation و Crunchyroll به عنوان پلتفرم‌های جداگانه فعالیت خواهند کرد و جزئیات کمی از همکاری وجود دارد.

وینچیکوئرا گفت: "با اضافه شدن Crunchyroll، ما فرصتی بی سابقه داریم تا مانند گذشته به طرفداران انیمه خدمت کنیم و تجربه انیمه را در هر پلتفرم و بستری که انتخاب می‌کنند، از جمله تئاتر، رویدادها، سرگرمی‌های خانگی، بازی‌ها، پخش، تلویزیون و ... ارائه دهیم. از طرفداران می‌خواهم انیمه را تجربه کنند.

افزایش مشترکین شرکت کرانچی رول

سونی در ابتدا اعلام کرده بود که Crunchyroll را از AT&T در پایان سال ۲۰۲۰ خریداری می‌کند. در آن زمان، این سرویس گفت که ۳ میلیون مشترک و بیش از ۹۰ میلیون کاربر ثبت شده در بیش از ۲۰۰ کشور جهان دارد. حالا کمتر از یک سال بعد، Crunchyroll خاطرنشان می‌کند که این تعداد به ترتیب به ۵ میلیون و ۱۲۰ میلیون افزایش یافته است.

سونی با خرید Crunchyroll پادشاه پلتفرم‌های انیمه شد

کرانچی رول یک توزیع‌کننده، ناشر و شرکت صدور مجوز آمریکایی است که بر روی انیمیشن انیمه، مانگا و درام تمرکز دارد و در سال ۲۰۰۶ توسط گروهی از دانشگاه کالیفرنیا، فارغ‌التحصیل برکلی تأسیس شد. کرانچی‌رول دارای دفاتری در سان فرانسیسکو، لس آنجلس، کیشیناو و توکیو بوده و عضو انجمن انیمیشن ژاپنی (AJA) است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار