اتحادیه اروپا در مورد خریداری Kustomer توسط فیسبوک تحقیق می کند

تنظیم کننده های اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی از کاهش رقابت، تحقیقات جدی در مورد برنامه فیسبوک برای خرید Kustomer را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گجت نیوز؛ نهادهای نظارتی ضدانحصار اتحادیه اروپا تحقیقات عمیقی در مورد برنامه فیسبوک برای خرید استارتاپ Kustomer را آغاز کرده‌اند. بنابر گزارشات، دلیل این کار نگرانی هایی مبنی بر این است که این قرارداد رقابت برای نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری را از بین ببرد.

فیسبوک، بزرگترین شبکه اجتماعی در ماه نوامبر این قرارداد را اعلام کرد زیرا به دنبال کسب درآمد بیشتر از خدمات چت WhatsApp و Messenger خود است که در طول همه گیری کرونا با افزودن راه هایی برای تعامل مشاغل با مشتریان بسیار رشد کرده است ،. Kustomer نرم افزاری را ارائه می‌دهد که به شرکت ها کمک می کند مکالمات آنلاین را با مشتریان در کانال های مختلف با قرار دادن آنها در یک صفحه واحد مدیریت کنند.

اتحادیه اروپا در مورد خریداری Kustomer توسط فیسبوک تحقیق می کند

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا که به عنوان مجری رقابت در اتحادیه عمل می‌کند، گفت که این معامله ممکن است باعث شود فیسبوک دسترسی رقبا به واحدهای خود واتساپ، مسنجر یا اینستاگرام را که کلید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هستند، مسدود کند.

مارگارته وستاگر، نایب رئیس اجرایی اتحادیه اروپا، در بیانیه مطبوعاتی گفت: "هدف ما این است که اطمینان حاصل شود که این معامله به مشاغل یا مصرف کنندگان آسیبی نمی‌رساند و هرگونه داده ای که فیسبوک به آن دسترسی پیدا کند رقابت را مخدوش نمی‌کند." ناظر رقابت بریتانیا هفته گذشته به دنبال نگرانی از توافق در مورد کاهش قابل ملاحظه رقابت، به بررسی این توافق پرداخت.

فیسبوک اعلام کرد به همکاری کامل با بررسی کمیسیون ادامه خواهد داد. در این بیانیه آمده است: "این معامله رقابتی است و نوآوری بیشتری را برای مشاغل و مصرف کنندگان در فضای CRM پویا و رقابتی به ارمغان می آورد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.