بعد از جرایمی که دولت روسیه برای گوگل درنظر گرفت، نوبت به شبکه اجتماعی واتساپ رسید تا به زودی در دادگاه حاضر شده و به ادعای روس‌ها پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از reuters، این روز‌ها بحث حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار داغ شده است و دولت‌های مختلف سعی می‌کنند تا به هر نحوی شده است جلوی تضییع حقوق کاربران را بگیرند. مسئولان کشور‌های مختلف نامه‌های زیادی را به شبکه‌های اجتماعی ارسال و از آن‌ها درخواست می‌کنند تا حواسشان به داده‌های شهروندان در فضای مجازی باشد وگرنه با جریمه‌هایی مواجه خواهند شد.

شبکه اجتماعی واتساپ

در جدیدترین مورد خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد که روسیه علیه شبکه اجتماعی WhatsApp پرونده جدیدی را باز کرده است. این کار در حالی انجام گرفته است که مقامات روسی معتقدند بومی سازی داده‌های کاربران در این کشور توسط واتساپ با شکست همراه بوده است. هنوز هیچ فردی از سوی فیسبوک به عنوان شرکت مادر درباره اقدام دولت روسیه اظهار نظر نکرده است.

شکایت روسیه از واتساپ

بنابر گزارش‌های رسیده، چندی پیش یک دادگاه روسی به دلیل نقض قوانین مربوط به داده‌های شخصی، شرکت Google را جریمه کرد و پرونده‌های اداری علیه فیسبوک و توئیتر را به دلیل همان جرم، ثبت کرد. این پرونده‌ها بخشی از اختلافات گسترده بین روسیه و Big Tech است و مسکو به طور مرتب غول‌های رسانه‌های اجتماعی را به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه و تلاش برای مجبور کردن شرکت‌های فناوری خارجی به افتتاح دفتر در روسیه، جریمه می‌کند.

شرکت گوگل

مبلغ احتمالی جریمه واتساپ

به گزارش اینترفاکس و با توجه به اسناد دادگاه، واتساپ بین ۱ تا ۶ میلیون روبل (۱۳، ۷۰۰ دلار تا ۸۲، ۲۵۰ دلار) جریمه می‌شود. هنوز تاریخ دادگاه تعیین نشده است. به هر حال شبکه‌های اجتماعی با اینکه قابلیت‌های مختلفی دارند و کمک‌های گوناگونی به کاربران می‌کنند، اما درگیر حواشی و چالش‌های زیادی هستند که باید دید این بار مسئولان شبکه اجتماعی واتساپ چه واکنشی خواهند داشت و چگونه از این مخمصه عبور می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار