مدال طلای ‏فیاپ هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام به عکاس انجمن سینمای جوانان ملایر تعلق گرفت. ‏

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امید وفایی، رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر گفت: مدال طلای فیاپ هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام در بخش عکس مینیمال به " امین فیاضی" از عکاسان خوش آتیه کانون عکاسان ملایر و انجمن سینمای جوانان ملایر تعلق گرفت.

او  افزود: هر ساله جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی، توسط نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر با بیان اینکه کلوپ عکس فوکوس، وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» بوده و نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی، فیاپ است، تأکید کرد: جشنواره بین‌المللی عکس خیام، با مجوز فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) (با شماره مجوز ۵۲۴/۲۰۲۰)، و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) (با شماره مجوز ۴۶۹-۲۰۲۰) است.

وفایی با اشاره به اینکه عکس‌های راه‌یافته به این جشنواره، با ثبت در آرشیو FIAP و PSA به‌نام عکاس، برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه می‌شود، تأکید کرد: با اعلام نتایج هشتمین جشنواره بین المللی عکس خیام، مشخص شد، عکاسان کانون عکس ملایر و انجمن سینمای جوانان ملایر شامل حسین ستوده، امین فیاضی، اکبر احمدی، میثم عبدلی، رها احمدی، الهام پارسایگانه از کانون عکاسان ملایر دارای آثار پذیرفته شده هستند.

او افزود: از این میان آثار پذیرفته شده یک اثر از امین فیاضی در بخش مینیمال کاندیدا شد و در نهایت با برگزاری مجازی اختتامیه جشنواره، مدال طلای فیاپ در این بخش به امین فیاضی رسید.

این مسئول تأکید کرد: کانون عکاسان کار خود را از سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی آغاز و تا به امروز با عضو گیری و آموزش بیش از ۲۵۰ نفر از علاقمندان به عکاسی توانسته است عکاسان خوبی را در رشته‌های مختلف عکاسی به جامعه عکاسی کشور معرفی کند.

وفائی گفت: این کانون با برگزاری تورها، کلاس‌های و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مختلف سهم بسزایی در ارتقای دانش عکاسی در استان همدان و غرب کشور ایفا کرده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار