مدیر آبفای منطقه دزفول گفت: پروژه اتصال آب شرب کوی امام خمینی (ره) تیپ ۲۹۲ این شهرستان به شبکه آب شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی اسماعیل سالم، مدیر آبفای منطقه دزفول گفت: با توجه به مشکلات ساکنان منازل سازمانی کوی امام خمینی (ره) تیپ ۲۹۲ این شهرستان جهت تامین آب شرب، پیگیری این موضوع و رفع مشکل منطقه از پارسال در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: با تلاش مستمر همکاران در آبفای منطقه دزفول با ۱۰/۲ کیلومتر لوله‌گذاری و نصب کنتور ۲۵۰ (۱۰ اینچی) آب شرب ساکنان منطقه مذکور به سیستم آب شهری وصل شد تا از این لحاظ مشکلی وجود نداشته باشند.

اسماعیل سالم میزان اعتبار این پروژه را ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات طرحی عنوان و بیان کرد: با انجام این پروژه ۲۴۶ انشعاب برای ۸۹۰ واحد مسکونی کوی امام خمینی (ره) تیپ ۲۹۲ به کنتور ۱۰ اینچی متصل شد، ضمن اینکه ظرفیت کنتور نصب شده ظرفیت تامین موارد بیشتر را نیز دارد.

این مقام مسئول یکی دیگر از دغدغه‌های مجموعه آبفا دزفول را سرریز فاضلاب تیپ ۲۹۲ به رودخانه دز برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست پروژه اتصال فاضلاب این منطقه به فاضلاب شهری نیز در حال انجام است.

تقدیر فرمانده نیروی زمینی ارتش از اقدام آبفای منطقه دزفول

سرهنگ ابراهیم دلسوزی فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول در آیین بهره‌برداری از پروژه اتصال آب شرب ساکنان کوی سازمانی امام خمینی (ره) به شبکه آب شرب شهری تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ خانوار در منازل سازمانی این یگان ساکن هستند که آب شرب آن‌ها از ۴ حلقه چاه و آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

او با بیان اینکه شبکه آب شرب تیپ ۲۹۲ از سال ۴۷ به ۴ چاه حلقه متصل و از آن‌ها تغذیه می‌شود، ادامه داد: با اقدام آبفای دزفول که جای تقدیر دارد، شبکه آب شرب تیپ ۲۹۲ به شبکه آب شهری متصل شده و ۴ حلقه چاه موجود خاموش و از مدار خارج می‌شوند.

سرهنگ دلسوزی با اشاره به تقدیر فرمانده نیروی زمینی ارتش از اقدام مسئولان شهرستان بیان داشت: نیروی زمینی ارتش در جهت تعویض لوله‌های آب منازل سازمانی و همچنین تجهیز ایستگاه پمپاژ ۴ میلیارد تومان و جهت اتصال فاضلاب تیپ ۲۹۲ به سیستم جمع آوری فاضلاب شهری ۶ میلیارد تومان اعتبار به کار برده است.

بهره برداری از پروژه اتصال فاضلاب تیپ ۲۹۲ به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری

علی فرهمندپور، فرماندار ویژه دزفول گفت: با این اقدام ۴ حلقه چاه که از آب‌های زیرزمینی تغذیه می‌شدند از مدار خارج شده و یک هزار و ۲۰۰ خانوار ساکن در این منازل از آب شرب شهری و پایدار بهره‌مند شدند.

او ضمن تقدیر از اقدامات آبفا در دو حوزه آب و فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی اظهار کرد: همچنین یک هزار و ۳۰۰ متر خط اتصال فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در حال انجام است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما از سال ۶۲ تا ۸۷ در اینجا ساکن بودیم دلم همیشه اونجاست و همیشه خواب آنجا رو میبینم