مهم‌ترین حوادث دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات مسلحانه پلیس سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان از عملیات مسلحانه پلیس در شهرستان‌های شمالی استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر و محل دپوی سوداگران کشف شد.

سردار احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان بیان داشت: در اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی شهرستان‌های "زابل و زهک" با هدایت فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از تحرک اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر که قصد انتقال مقادیر زیادی مواد افیونی را به سمت استان‌های مرکزی و شمالی کشور داشتند، مطلع و موضوع را به صورت ویژه تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه روز گذشته تکاوران انتظامی در قالب چند تیم عملیاتی قاچاقچیان مورد نظر را تحت نظر قرار دادند تا اینکه محل تردد و تحرکات آن در یکی از مناطق شهرستان زابل شناسایی و مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این عملیات تکاوران پلیس با اقتدار هر چه تمام و تیزهوشی موفق شدند قاچاقچیان را که قصد داشتند به صورت شبانه از مخفیگاه خود خارج شوند، تحت محاصره قرار دهند و قبل از هر گونه اقدام و عکس العملی دستگیر و خودرو‌های آنان را توقیف کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران انتظامی در این عملیات در بازرسی از مخفیگاه و محل دپو قاچاقچیان موفق به کشف ۴۶۶ کیلو و ۲۱۵ گرم مواد افیونی شامل، ۳۵۶ کیلو و ۳۲۰ گرم تریاک، ۱۰۹ کیلو و ۸۹۵ گرم مواد مخدر صنعتی شیشه، توقیف یک دستگاه خودرو ۴۰۵، یک دستگاه سواری پراید و دستگیری ۲ قاچاقچی شدند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در این خصوص افراد دستگیر شده تحویل مراجع قضائی شدند، بر عزم جدی و راسخ پلیس سیستان و بلوچستان در برخورد با هر گونه قاچاق کالا و ارز و همچنین مواد خانمان سوز مخدر تاکید کرد.

دسترسی به گوشی هوشمند، در پی سرقت اکانت ایمیل

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری شخصی که با هک اکانت ایمیل یکی از شهروندان اقدام به دسترسی گوشی هوشمند وی کرده بود، خبر داد.

 سرهنگ حسن کیخا" رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن شکایتی مبنی بر اینکه با توجه به پیام‌هایی که از طریق ایمیل برای وی ارسال گردیده، متوجه شده‌اند شخصی ناشناس وارد اکانت ایمیل موجود در گوشی وی شده و احتمال سرقت اطلاعات گوشی توسط فرد ناشناس وجود دارد، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی‌های فنی صورت گرفته بر روی اکانت ایمیل شاکی مشخص گردید شخصی ناشناس وارد ایمیل شده و پس از گذشت مدت زمانی، گوشی شاکی را از راه دور به تنظیمات اولیه بازگردانده و پس از آن از ایمیل خارج شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی توانستند متهم را که یکی از اقوام شاکی می‌باشد را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را به اداره پلیس انتقال دادند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود در پرونده صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار کرد و انگیزه خود از ارتکاب این فعل مجرمانه را سرگرمی و شوخی با ایشان عنوان کرد و بیان داشت، به هیچ عنوان اطلاعات شاکی را سرقت نکرده است.

سرهنگ کیخا ادامه داد: برخی شهروندان در خصوص دادن اطلاعات نظیر رمز اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل شخصی به دیگران سهل انگاری می‌کنند و این کار ایشان باعث ایجاد دردسر‌هایی برای خود و خانواده‌شان می‌شود و از تمامی کاربران خواست با توجه به اینکه اطلاعات کاربری به مانند کلید ورود به حریم خصوصی افراد می‌باشد، بایستی از آن با تمام دقت محافظت کنند.

توقیف محموله روغن خوراکی در "ایست و بازرسی شهید یداللهی"

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۴۳ هزار لیتر روغن خوراکی قاچاق در ایست و بازرسی شهید یداللهی شهرستان دشتیاری خبر داد.

سردار"احمد طاهری" اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و برخورد با سودجویان و متخلفان اقتصادی، مأموران انتظامی "ایست و بازرسی شهید یداللهی" و پلیس آگاهی شهرستان دشتیاری حین کنترل و بازرسی خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از این خودرو ۴۳ هزار و ۷۵۰ لیتر روغن خوراکی فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه ۲ فرد متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۳ سارق منزل در هامون

فرمانده انتظامی شهرستان هامون، از شناسایی و دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای منزل با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"غلامرضا شهرکی "در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان هامون موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی ۳ سارق حرفه‌ای در حوزه استحفاظی خود شدند.

سرهنگ شهرکی تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۴ فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون در خاتمه ضمن قدردانی از شهروندان در ارائه اخبار و اطلاعات درست و به موقع به مرکز فوریت‌های پلیسی، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، منزل و محل کسب خود را به انواع وسایل ایمنی و بازدارنده مجهز کرده و در صورت مشاهده هرگونه حرکات و رفتار مشکوک از سوی افراد ناشناس که بدون جهت در محل زندگی آنان پرسه می‌زنند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

پلمب ۳۸ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر صنوف شهرستان دشتیاری

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۳۸ واحد صنفی، ۱۸ اخطار، ۱۶ تذکر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی بیان داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و سلامت عمومی شهروندان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان دشتیاری به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از واحد‌های صنفی بازدید کردند که ۳۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط صنفی و دستورالعمل‌های صادره پلمب شده و ۱۸ واحد اخطار و ۱۶ واحد تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی دشتیاری از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی، خصوصاً موضوعاتی مانند عدم رعایت بهداشت یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار