معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه سال گذشته در راستای رفع موانع تولید و کمک به رونق اشتغال، ۶۰ واحد تولیدی احیا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای فعال‌سازی مجدد ۶۰ واحد تولیدی طی سه سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان استان پرداخت شد.

او ادامه داد: از حدود یک هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان ۱۴۳ واحد تعطیل شده بود، اما با تلاش‌های انجام شده تعداد واحد‌های راکد استان به حدود ۸۰ واحد کاهش یافت.


بیشتر بخوانید


نصیری همچنین از اعطای سه هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی و کمک به رونق تولید در استان از سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، رونق تولید، صندوق توسعه ملی، کمک‌های مالی و فنی و تبصره ۱۸ بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در استان طی همین مدت، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات بوده است.

نصیری خاطرنشان کرد: با این وجود، اعمال شدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شد تا جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان همانند سراسر کشور با چالش مواجه شود و در این رابطه موفقیتی حاصل نشود.

او اضافه کرد: کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری، افزایش صادرات، تامین کالا‌های اساسی موردنیاز مردم، تخصیص اعتبار مناسب برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نظیر راه‌آهن و طرح‌های راهسازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده در طول سه سال اخیر بوده است.

نصیری همچنین از تلاش مجموعه ایرنا در انعکاس اخبار اقتصادی و پیگیری مطالبات مردم در این حوزه قدردانی کرد و افزود: بی‌شک پیگیری سوژه‌ها و حضور در صحنه خبرنگاران می‌تواند مسئولان را در ایفای وظایق خود یاری دهد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.