معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تامین مناسب سرم برای بیماران بستری، گفت : هم اکنون در بخش‌های بیمارستانی کمبود سرم نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مشکل کمبود سرم در کشور گفت : در روز‌های اخیر این کمبود سرم در استان هم مشهود بود، اما سعی کردیم این کمبود در بخش‌های بیمارستانی احساس نشود.

او گفت : در یک ماه گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های تولید و پخش سرم داشته ایم و با توجه به تزریق نقدینگی به این شرکت‌ها قرار است سرم بخش‌های بیمارستانی مرتبا تامین شود.

محمدی افزود: طبق قرارداد‌های صورت گرفته چند صدهزار واحد سرم به استان تحویل می‌شود که روزانه تحویل بیمارستان‌های دانشگاهی استان خواهد شد.

او افزود: سهمیه‌ای از این سرم‌ها هم برای بیمارستان‌های غیردانشگاهی در نظر گرفته شده تا آن‌ها هم دچار مشکل نشوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه بیمارستانی و بیماران بستری در مراکز درمانی در اولویت تامین سرم هستند، توزیع سرم در بخش خصوصی و داروخانه‌ها را کم کرده‌ایم.

او افزود: هم اکنون در داروخانه‌های استان سرم داریم، اما تعداد آن کم است و سعی کرده ایم اول برای بیماران بستری سرم تامین شود.

محمدی در خصوص افزایش قیمت سرم در روز‌های اخیر گفت: هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و اگر افرادی در این زمینه گرانفروشی داشته باشند، قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد.

این مسئول گفت: آخرین قیمت انواع سرم در سایت معاونت غذا و دارو موجود است و کسی حق ندارد سرم را بالاتر از این نرخ‌ها عرضه کند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.