رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۲۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون بیش ۴۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان کرمانشاه تزریق شده که حدود ۳۶۰ هزار دوز مربوط به نوبت اول و مابقی نوبت دوم واکسیناسیون است.

او جمعیت هدف واکسیناسیون که شامل افراد بالای ۱۸ سال است را در استان حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت : ۲۵ درصد این افراد نوبت اول و پنج درصد آنان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مرادی افزود: میانگین درصد نوبت اول واکسیناسیون در کشور ۲۱ درصد است که در استان با ۲۵ درصد بیش از میانگین کشوری خدمت واکسیناسیون انجام شده است.

او ادامه داد: تاکنون ۶۸ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و بیش از ۴۶ درصد جمعیت بین ۵۰ تا ۶۰ سال استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه سیر صعودی دارد، گفت: هنوز در ابتدای پیک پنجم بیماری قرار داریم و به احتمال زیاد در چند هفته آینده با تعداد زیاد بیماران بستری، سرپایی و مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

او گفت: از دلایل افزایش بیماران و آغاز پیک پنجم کرونا، تجمعات ناشی از انتخابات شورای شهر، برپایی مراسم عزا و عروسی و دورهمی‌ها و میهمانی‌ها می‌باشد.

او با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و برگزاری جلسات عزاداری، ادامه داد: این امر می‌تواند منجر به گردش سریع ویروس و افزایش بیماری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باید آمادگی لازم در خصوص تامین دارو و تجهیزات پزشکی و تخت‌های بستری را داشته باشیم و برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم را انجام دهیم تا از کرونا عقب نمانیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.