معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : موج پنجم کرونا بسیار خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است و باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک را بیشتر کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نیرو‌های بهداشتی مستقر در مراکز تجمیعی استان باید با تمام توان در اجرای واکسیناسیون کرونا تلاش کنند.

او گفت : باید آموزش و حساس سازی و هشدار به مردم از طریق خودرو‌های آمبولانس، آتش نشانی و شهرداری در سطح شهر برای استفاده از ماسک، شرکت نکردن در تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با وجود اینکه گروه‌های سنی و مشاغل بیشتری فراخوان شده اند، اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته هیچ ازدحامی در مراکز تجمیعی دیده نمی‌شود.

او افزود: خصوصیت موج جدید ویروس، انفجاری بودن آن است سرایت ویروس دلتا بسیار خطرناک است با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها می‌توان شرایط را بهتر کرد.

شکیبا با بیان اینکه کووبرکت یکی از موثرترین واکسن‌های موجود در ایران برای مقابله با کرونا است، گفت: با توجه به افزایش بیماری باید مراکز ۱۶ ساعته منتخب فعال‌تر و بیماریابی بیشتری صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: تزریق واکسن مادران باردار با توجه به شرایطی که دارند، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی باید انجام شود.

او گفت: خوشبختانه هیچ کمبود واکسنی در سطح استان نداریم و مراکز تجمیعی ما آماده تزریق واکسن به گروه‌های هدف است و تزریق واکسن مستلزم به ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.