رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: در گناباد و بجستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نتیجه ۱۲ هزار و ۴۱ مورد مثبت بوده است که از این تعداد ۹ هزار و ۷۵۴ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و بقیه بیماران نیز بستری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: تا کنون حدود ۲۵ هزار دوز واکسن کرونا بین افراد دارای شرایط و جامعه هدف زیرپوشش این دانشگاه در جنوب خراسان رضوی تزریق شده است،که از این میزان ۱۸ هزار و ۲۹۶ دوز در مرحله نخست و بقیه در قالب مرحله دوم به جامعه هدف تزریق شده است.

او افزود: از مجموع ۲۱ هزار و ۹۴۲ تست پی. سی. آر در گناباد و بجستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نتیجه ۱۲ هزار و ۴۱ مورد مثبت بوده است که از این تعداد ۹ هزار و ۷۵۴ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و بقیه نیز بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ماهانه یک میلیارد تومان صرف تامین وسایل حفاظت فردی کادر درمان بیمارستان‌های گناباد و بجستان می‌شود ادامه داد: ۵۸ طرح تحقیقاتی با موضوع بیماری کووید ۱۹به وسیله محققان و صاحب‌نظران در این دانشگاه در حال اجرا است.

باذلی بیان کرد: از ابتدای امسال ۳۸ هزار و ۳۹۳ تماس  با مرکز فوریت‌های پزشکی در گناباد و بجستان گرفته شده که از این تعداد چهار هزار و ۹۰۵ مورد منجر به ماموریت شده است که طی آن‌ها ۲ هزار و ۵۰۶ بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انتقال یافته‌اند.

دکتر باذلی ادامه داد: احداث بخش جدید ای. سی. یو بیمارستان علامه بهلول گنابادی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن تامین و تجهیزات آن خریداری شده است و ۱۹ ماه دیگر عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان انجام می‌شود.

او تصریح کرد: بیمارستان علامه بهلول گنابادی با وجود داشتن امکانات و تخصص‌ها هنوز بیمارستان زیان‌ده است و بیمارستان آیت الله مدنی بجستان هم از همان ابتدا زیان‌ده بوده است، ولی این به آن معنا نیست که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در آن‌ها تعطیل شود بلکه خدمات آن‌ها با توجه به سطح بندی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با قوت ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد: از محل اعتبارات این دانشگاه ماهیانه مبالغی برای کاهش زیان دهی بیمارستان گناباد اختصاص می‌یابد و حدود ۲ میلیارد ریال هم هر ماه اضافه بر اعتبارات موجود به بیمارستان بجستان تخصیص پیدا می‌کند.

باذلی اظهار کرد: با وجود پیگیر‌های مستمر، مصوبات سفر معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بجستان در سال گذشته در زمینه‌های افزایش و ماندگاری متخصص، افزایش تخت بیمارستان و تامین دستگاه سونوگرافی این شهرستان هنوز محقق نشده است، ولی اقداماتی برای تامین دستگاه سونوگرافی در دست انجام است.

او افزود: بیمارستان تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت دهه فجر سال گذشته در بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کروناست.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی به بیش از ۱۳۰ هزار نفر در گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.