۵ پرونده میراث ناملموس فرهنگی در زمینه غذا‌های محلی و مراسم آیینی در بوشهر تکمیل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، سودابه معموری مسئول ثبت آثار استان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: ۳ پرونده میراث ناملموس فرهنگی در زمینه غذا‌های محلی و ۲ پرونده میراث ناملموس فرهنگی در زمینه مراسم آیینی بوشهر برای ثبت در فهرست آثار ملی آماده شده است.

او ادامه داد: حلوای دارویی برای زنان زائو، غذای محلی کشکینه، غذای محلی پلیله، مراسم فال گشو و مراسم حجله قاسم پنج اثری هستند که آماده ارسال به وزارتخانه و اخذ تاییدیه برای برگزاری جلسه ثبت در فهرست آثار ملی شده‌اند.

مسئول ثبت آثار استان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به گستره استانی مراسم حجله قاسم در ایام سوگواری محرم افزود: به غیر از پرونده حجله قاسم، دیگر پرونده‌ها در شهرستان کنگان تکمیل و آماده سازی شده‌اند.

معموری عنوان کرد: مراحل تکمیل این پرونده‌ها شامل تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای، عکسبرداری، فیلمبرداری، مستندنگاری و نقشه جغرافیایی بوده که انجام گرفته است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: ثبت آثار به ما امکان می‌دهد در راستای حراست از آن‌ها به شکل ضابطه‌مند و قانونی عمل کنیم که این موضوع به حفاظت بیشتر آثار کمک می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.