طی چند ماه آینده ترم جدید دانشگاه‌های آزاد آغاز می‌شود و این در حالی است که دانشگاه آزاد از افزایش شهریه برای ترم جدید خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نیمی از تابستان گذشت و سال تحصیلی جدید به زودی آغاز می‌شود، دانشجویان تقریبا از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا، از حضور در کلاس‌های درس و فضا‌های علمی دانشگاهی محروم شدند اما امسال طبق گفته مسئولان، با انجام واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و کارکنان امکان دارد تا بار دیگر آموزش‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

طبق هر سال با آغاز ترم جدید در دانشگاه‌های آزاد، شهریه‌های دانشگاهی نیز افزایش پیدا می‌کند و با وجود مجازی شدن آموزش شهریه در دانشگاه آزاد افزایش پیدا کرد و دانشجویان از افزایش شهریه‌ها گله‌مند بودند و تقاضای تفاوت میزان شهریه بین آموزش‌های مجازی و حضوری داشتند.

آموزش حضوری

این در حالی است که ۱۷ مرداد ماه، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی شهریه‌های دانشگاه تهران خبر داد و گفت: متاسفانه در پایان دولت دوازدهم، اتفاقات عجیبی درباره افزایش‌های قیمت رخ داد. اتفاق‌هایی هم افتاده که در حال حاضر آموزش عالی ما را با چالش عدالت در درون آموزش عالی مواجه کرده است. به طور مثال با اجرای طرح همسان سازی، در حال حاضر درصد وسیعی از اساتید حقوق دیگری می‌گیرند که این اقدامات نشان داد پشتوانه فکری دقیقی وجود ندارد.

طهرانچی بیان کرد: از یک طرف سه سال تورم بالای ۲۵ درصد را شاهد بودیم و از طرف دیگر کارکنان مجموعه دانشگاه آزاد احساس تفاوت آنچنانی با نظام دولتی داشته و دارند. با توجه به وجود تورم بالا و افزایش هزینه‌ها در سبد خانواده، امکان اینکه خانواده‌ها بتوانند شهریه زیادی بپردازند وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین با اتفاقاتی که در دولت افتاده، از طرفی دانشجویان و هم خانواده‌ها دچار مشکل هستند و از سوی دیگر خانواده دانشگاه آزاد احساس تبعیض دارد. در حال حاضر شاهد هستیم بین کارمندان ستادی وزارت علوم و بقیه کارکنان تفاوت وجود دارد و اعضای هیات علمی پژوهشگاه‌ها درباره تبعیض گسترده انتقاداتی را مطرح کرده اند. این وضعیت نشان می‌دهد بی تدبیری، تبعیض گسترده‌ای را به وجود آورده است.


بیشتر بخوانید: احتمال افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد


رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه سقف مجاز افزایش شهریه دانشگاه آزاد را وزارت علوم تعیین می‌کند، گفت: ما دو دسته دانشجو داریم؛ نخست دانشجویان سال‌های قبل که شهریه ثابت این دانشجویان بدون تغییر باقی بماند، ۴۰ درصد شهریه را شهریه ثابت تشکیل می‌دهد و ۶۰ درصد شهریه متغیر  است و شهریه متغیر دانشجویان سال‌های قبل سرجمع، کمتر از ۲۰ درصد  افزایش خواهد داشت.

طهرانچی تصریح کرد: درباره دانشجویان جدید نیز هنوز هیات امنای مرکزی تشکیل نشده، اما ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش شهریه خواهند داشت و سقف وزارت علوم برای افزایش شهریه ۲۵ درصد است. ما رشته به رشته و دانشگاه به دانشگاه مراعات می‌کنیم و تلاش می‌کنیم سبد هزینه خانواده و هم هزینه‌های سازمان را در نظر بگیریم.

آزمون سراسری

همچنین در دی ماه سال گذشته حیدری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در باره افزایش شهریه‌های این دانشگاه، اظهار کرد: شهریه روند منطقی دارد و از زمانی که دانشگاه آزاد احداث شده است تا امسال روند هر ساله‌ آن مشخص بوده است. برای اولین بار به خاطر شرایط کرونایی از زمان احداث دانشگاه همیشه افزایش شهریه به صورتی بوده است که هیئت امنای مرکزی طبق روندی خاص شهریه‌ها را چند درصد افزایش می‌دادند، اما برای اولین بار بخاطر شرایط کرونایی، هیئت امنای مرکزی تصمیم گرفت افزایش شهریه را به هیئت امنای استانی واگذار کند زیرا در این شرایط نمی‌شد در تهران باشیم و بتوانیم برای دورترین نقاط تصمیم‌گیری کنیم.

او افزود: ما به هیئت امنای مرکزی ابلاغ کردیم که نسبت به شرایط هر استان بسنجید. در خیلی از رشته کاهش شهریه را شاهد بودیم، در خیلی از رشته‌ها ثبات داشتیم و در بعضی از رشته‌ها افزایش شهریه داشتیم و این افزایش به صورت منطقی و طبق روال سال‌های قبل بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در بحث کرونا بیش از هزار میلیارد تومان ضرر کرده است، گفت: مکاتبات مختلفی با دولت کردیم که اگر دانشگاه آزاد را بعنوان بنگاه علمی و اجتماعی قبول دارید و به کسب و کار‌های آسیب دیده کمک می‌کنید به دانشگاه آزاد هم کمک کنید، هیچ کمکی نشد، اما برای دانشگاه‌ها شرایطی را فراهم کردیم تا همه چیز مثل قبل روی روال خود انجام شود.

او افزود: دانشگاه آزاد مفتخر است که در کل کشور فضای مجازی را به راه انداخت که به نحو احسن در حال اجرا است. من تعجب می‌کنم این اتفاقات خوب به این گستردگی دیده نمی‌شود و فقط افزایش شهریه‌ها را می‌بینید.

یک از دانشجویان این دانشگاه که در یکی از رشته های ریاضی تحصیل می کند، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره اظهار کرد: ترم گذشته ۱۸ واحد و یک درس کارگاهی برداشتم که شهریه آن ۷ و نیم میلیون تومان شد؛ در حالی که ترم گذشته، بابت ۱۶ واحد ۶ میلیون تومان پرداخت کردم.

وی افزود: در این ترم که دروس عملی به صورت مجازی ارائه می‌شود، کلاس از کیفیت مناسبی برخوردار نیست؛ به طوری که استاد یک فیلم از یوتیوب دانلود و برای ما پخش می‌کند؛ این روش را خودمان می‌توانیم انجام دهیم و نیازی به کلاس مجازی نیست!

افزایش شهریه در هر دانشگاهی منطقی و مطابق قانون است و دانشگاه آزاد تقریبا بزرگ‌ترین دانشگاهی در منطقه است که دانشگاه به صورت حضوری فعالیت می‌کند و بیش از یک میلیون و ۵۶ هزار دانشجو دارد و هر ساله تعداد دانشجویان این دانشگاه افزایش پیدا می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود تا مسئولان این دانشگاه در کنار افزایش شهریه به دغدغه دانشجویان نیز توجه داشته باشند و میزان کیفیت ارائه خدمات خود را برای رفاه بیشتر دانشجویان افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاهی که امتحانش انلاین هست و تقلب ازاد بنظرتون مدرکش دو ریال ارزش داره ؟ همه20هستن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام ببخشید کسی می‌دونه رشته مهندسی معماری دانشگاه آزاد از کاردانی تا کارشناسی هر ترم هزینه چقدر میشه تقریبا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر از شهریه دانشگاه آزاد راضی نیستید درس بخونید برید دانشگاه دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
جای اینکه حرف دانشجو رو بیان کنید و از طهرانچی سوال بپرسین مصاحبه خودشو مطرح کردین چه رسانه ای هستین که مطالبات دانشجو ها رو پیگیری نمی کنید هر سال شهریه هارو دانشگاه ازاد غیر قانونی اضافه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
حداقل برای دوره های بعدنه الان بااین کرونا ووضع بد اقتصادی انصاف هم خوب چیزی است که شماندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
حداقل همه دوره هارا مجازی یعنی غیر حضوری کنید که هزینه ای برای دانشجوی شهرستانی نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
برای واحدهای عملی هم باید مثل واحدهای نظری شهریه اخد شود چون هیچگونه کلاس عملی برگزار نمیشود و درواقع واحدهای عملی هم بدون هیچ هزینه ی اضافه ای برای استاد و دانشگاه بصورت تئوری برگزار می گردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاه آزاد بجای اینکه توی شرایط کمک حال دانشجویان باشه بدتر داره سنگ میندازه جلو دانشجویان کسی هم پیدا نمیشه جلو اینا رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
درود بر مواجب بگیران کامنت گذار دانشگاه آزاد .
Iran (Islamic Republic of)
ایسا
۰۹:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
با سلام. و وقت بخیر
از ابتدا و در زمان شروع کلاس های مجازی بیان شده بود شهریه ۱/۳کاهش می یابد و این اطلاع رسانی از جانب سازمان مرکزی بود، ولی نه تنها کاهش نیافت بلکه با بی توجهی دانشجویان اکنون قصد افزایش شهریه دانشگاه را نیز دارند، این کاهش هزینه به دلیل حذف خرج و هزینه های دانشگاه ها بود چراکه که دیگر هزینه های جاری که متهمل دانشگاه بود از قبیل هزینه آب و برق اجاره و غیره حذف و نیز دانشگاه با کمک توام ملی به دلیل شرایط ایجاد شده در حال فعالیت بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
چه بلبشوبازاریه این مملکت بداخلاقی اجتماعی جولان میده هرکس پول داره هرغلطی میتونه بکنه صدها مدل بان موسسه صندوق قرض الحسنه بنام مقدسات وائمه و...مدرسه انواع واقسام دانشگاه تادلت بخواد فروشگاه الی ماشا الله مونتاژ ماشینها که به غلط میگن خودرو باقیمت های نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
متاسفم که به اسم اسلام به همهدچی دارین خیانت میکنین شما فکرمیکنین مردم نمی فهمن واقعا بی غیرتین
Iran (Islamic Republic of)
رررر
۲۲:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
به همون دلیل که هرچی دانشجو معلما زدن تو سر هودشون پول غذا و خوابگاه رو گرفتن ازشون حتی تابستونم ۲۰درصدحقوق شونو برداشتن از داشگاه ازادم اندازه قبل پول گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
هربار دارین شهریه هارو افزایش میدین و کیفیت هارو کم میکنین واقعا پولمون تو جوب بریزیم بهتره تا بدیم واس دانشگاه ازاد. نه استادای دانشگاه خوبی داریم نه از برق و اب و گاز دانشگاه و محیط دانشگاه استفاده میکنیم پس باید خیلی کمتر از حضوری شهریه بگیرین وگرنه این پول حرومتون شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
مدرك گرفتن و درس خوندن تو ابن مملكت اشتباه محضه. فقط دلالي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
این چه وضعشه شهریه دانشجوی کاردانی ینی من ترم سوم سه ملیونو هشصد اومده مگه کارشناسیه کارشناسی انقد نمیگرن واقعاً متاسفم براتون که بفکر هیچیع مردم نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ایسا
۱۰:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
با سلام
منطق خواصی حاکم نیست به غیر از سود جویی و سوئ استفاده از فراموشی دانشجویان و غیره بیان شده بود در ابتدای شیوع کوئید به دلیل حذف هزینه های جاری که دانشگاه متزلم به پرداخت آنها بود،شهریه ۱/۳کاهش خواهد یافت و تا سن اطلاع رسانی از جانب ستاد مرکزی بود، با فراموشی و عدم توجه دانشجویان راه کلاه برداری و سود جویی از هیچ افزایش یافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
دولت برای جبران کسری بودجه اش با همه ابعاد اقتصادی مملکت دغل بازی می کنه و باعث افزایش سه،چهار برابری هزینه معیشتی مردم میشه یه عده که منتسب به دولت هس از بیت المال با افزایش حقوق جبران مافات شده در عوض اکثر مردم و حتی کارکنان دانشگاه آزاد بی نصیب از عدم جبران نقص تامین معیشت از سوی دولت به جان هم انداخته میشود.... از طرفی آقایان دولتی با استفاده از امکانات بیت المال به رقابت و جنگ ناجوانمردانه در جذب دانشجو در شعبات دانشگاههای وابسته به دولت می پردازند..مثال عینی الان ازخود وزارت علوم در مورد تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور یا جامع علمی-کاربردی یا غیرانتفاعی فلان آبادی بطور مثال همین شهر پارس آباد مغان پرس و جو کنی بی آنکه به نسبت دانشجو،تعدادهیات علمی استاندارد داشته باشند هرکدام از آنها ۱۵۰۰ دانشجو دارند و بنا بر بهانه ی این که اینها شعبه ای از دانشگاه غیرانتفاعی یا جامع علمی کاربردی فلان جا هست از استانداردسازی تعداد هیات علمی به نسبت دانشجو طبق قانون خود وزارت علوم طفره می روند!!!! درحالی که واحدهای دانشگاه آزاد با داشتن اعضای هیات علمی و امکانات و لابراتوارها بواسطه اصرار وزارت علوم به این استانداردها از توسعه رشته ها محروم می مانند! در توسعه رشته ها، دانشگاههای پیام نور و غیرانتفاعی و جامع علمی کاربردی میشه شعبه ای از فلان دانشگاه!!!! اما نوبت به واحدهای دانشگاه آزاد که می رسه میشه یک دانشگاه مستقل!!! احسنت به این عدالت شما بالاسریها! که این توسعه دانشگاههای غیرانتفاعی و جامع علمی کاربردی و پیام نور خوب میانبری برای به جیب زدن پول مردم شده است !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
هزینه مدرسه پیش دبستانی یا دوره ابتدایی دانش آموزان دو برابر هزینه ترمی دانشجویان دانشگاه آزاد هست، کسی هم چیزی نمی گه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
هزینه مدرسه پیش دبستانی یا دوره ابتدایی دانش آموزان دو برابر هزینه ترمی دانشجویان دانشگاه آزاد هست، کسی هم چیزی نمی گه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه چند نفر از وابستگان به رییس دانشگاه آزاد پشت هم کامنت میگذارند که مدارس غیرانتفاعی شهریه بیشتری میگیرند و اینها و....... تا ذهنها رو از افزایش شهریه دانشگاه آزاد منحرف کنند . در حالیکه افزایش شهریه در یک مدرسه غیرانتفاعی حداکثر هزار دانش آموز رو شامل میشه نه یک مبلیون دانشجو در دانشگاه آزاد . این کجا و آن کجا !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا همه به شهریه دانشگاه آزاد گیر میدن
شخصی که چنین مطلبی می نویسی حتما فرزتد مهد کودکی داری انصافا و تو را بخدا سالیانه چقدر هزینه مهدش میشه
شمایی که فرزتد ابتدایی داری چقدر هزینه تحصیل سالیانه اش میشه؟؟؟؟
بعد با خودتون اندیشیدید دانشگاهی که بودجه ای از دولت نمیگیره و 76000هزار کارمتد و هیات علمی داره از کجا باید حقوق کارمتد و هیات علمی را بده که به فرزند شما درس بده؟؟
یه پردیس دانشگاه سراسری همون رشته ای که دانشگاه آزاد داره ارائه می کنه ارائه می کنه و با ترمی هفت میلیون شهریه و همون کلاس را دانشگاه آزاد با دو میلیون برگزار می کنه برای یک ترم دانشجو !!!!
انصافا اگر دندنتون جایی گیر کرد و یه سازمانی بی دفاع شد اینقدر گیر بیخود و غیر کارشناسی و غیر منصافانه ندید
گویا بعضیها عادت کردند همش یه چیری صرفا بگن
وقتی قیمتها اینقدر گران شد اینقدر تورم دارید دانشگاه آزاد بدبخت چیکار کنه از کجا حقوق بده نکنه با دانشگاه سراسری اشتباه گرفتین گرچه الان سراسری ماشاء الله با پردیس های خودش جای دانشگاه آزاد را کامل گرفته و صرفا دانشگاه آزاد شده توپ فوتبال.
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۶:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
با وضعیت مجازی اساتید محترم زحمت درس دادن که نمیکشن هیچ بشعور شخصیت دانشجو هم توهین میکنن بقول دوستان از گوگل یچی دانلود میکنن میفرستن یا دروس تخصصی رو میاد روانخوانی میکنن چه انتظاراتی از دانشجویان دارن شهریه هم دوبرابر میکنید انصاف داشته باشید اونم درس تخصصی با روانخوانی دانشجو چی حالیشه .جزوه میدن موقع امتحان میبینی ازفضا سوال اورده که هیچ سوال مشترکی یا مشابهش درجزوه نیست دانشجو رو درک کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
اموزش محازی به هیچ عنوان کیفیت حضوری رانداردپس نبایدشهریه هابرابرباشدچه برسدبه اینکه افزایش هم پیداکندایتطوری خیلی هابه سمت دانشگاه های دولتی سوق می یابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
خیف از اسم دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
خواهش میکنم پیگیری کنید از مسئولای دانشگاه ازاد
اون ها میگن افزایش قیمت از مهر اعمال میشه در حالیکه قبل از امتحانات تیرماه حدود بین یک تا دو میلیون تومن به شهریه همه دانشجو ها اضافه کردن اون هم غیرقانونی
بهشون هم که میگیم میگن که باید پرداخت کنید
خواهش میکنم پیگیری کنید
چون کارکنان دانشگاه احساس تبعیض میکنن باید از جیب دانشجوی بدبخت این تبعیض جبران بشه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
شهریه ثابت رو میگیرن بابت فضای آموزشی و خدمات دانشگاهی.
الان یکساله دانشجویان پاشون رو داخل دانشگاه نداشتن. شهریه ثابت میگیرن. تازه افزایش هم میدن.
واقعاً که ....
-
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
هر که آمد عمارتی نو ساخت این وسط این مردم هستند که مسخره هر کس و ناکس می شوند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاه آزاد هم بی نظمه هم سیستم آموزش ضعیفی داره چرا باید این همه افزایش شهریه داشته باشه؟؟
با این همه تورم دیگه پولی نداریم بدیم به شما تا در رقابت حقوق نجومی از وزارت علوم کم نیارید
مجلس مثلا انقلابی اگر طرح صیانت از کاربران تموم شده یه فکری به حال شهریه دانشگاه ازاد بکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۴:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
با سلام واحترام: خدمت همه عزیزان گرامی . اگر به یک مدرسه راهنمایی ویا دبیرستان غیر انتفاعی برای ثبت نام مراجعه نمائید میبینید که دانشگاه آزاد هزینه زیادی میگیرد یا مدارس غیر انتفاعیو راجع به مدارس هیچ کس صدایش در نمیاید. ولی تا دوقران روی شهریه دانشگاه آزاد میگذارند. انگار بمب اتم منفجر شده است.
United States of America
امیرحسین
۱۷:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
عزیزم تعداد دانشجو های دانشگاه آزاد رو برابر میدونین با غیرانتفاعی؟
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۳:۵۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
معلومه حقوق بگیر یا منتسبه دانشگاه آزادی
حق و حقوقتو از جیب دانشجوها نمیتونی بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
حقوق کارکنان و هیات علمی بیشتر از افزایش شهریه ها بوده . در سنوات گذشته شهریه متناسب افزایش نداشت
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۴:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
یکی از بدبختی هایی که دامن بسیاری را ناخواسته گرفت دانشگاه آزاد است کیفیت و سواد و دانش صفر و سرگرمی برای عده ای استاد نما و دانشجو ی پول دار و مدرک گرا کاش این دانشگاه هرگز تاسیس نمی شد آنچه از هن بیاد مانده خاطرات بد و خوش بحال کسانی که استعداد داشتند و توانستند وارد دانشگاههای دولتی شوند حداقل از خسارت مادی در امان ماندند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
عزیزم ربطی به پولدار بودن دانشجو نداره.ربط به نداشتن سهمیه داره.من خودم بارتبه م دانشگاه دولتی میتونستم برم
اما یه رشته ای که اینده کاری نداره چه فایده؟مجبورم یه رشته بااینده کاری برم آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
حق با شماست
کاش دانشگاه آزاد تاسیس نمی شد
ولی حالا که هست با هزینه های موجود جزوه ارزانترین دانشگاه های جهان است.
بطور متوسط سالانه بیش از 25 درصد تورم داریم، متاسفانه هزینه دانشگاه آزاد به تناسب تورم در سالهای گذشته افزایش پیدا نکرده و الان مشکل اساسی برای دانشگاه بوجود آمده است. برای مثال استاد با درجه استادیاری و 20 سال سابقه در دانشگاه آزاد ماهانه حقوقی برابر 9.5 میلیون میگیرد که دقیقا یک سوم همکار وزرات علوم و یک چهارم همکار وزرات بهداشت است. دیگر انگیزه ای برای تدریس در دانشگاه آزاد باقی نمانده است.
ای کاش دانشگاه آزاد تاسیس نمی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا جمع میبندی؟ من رفیقم کلا آزاد خوند و الان قاضیه
یکی دیگه شون سال ٩٧ وکالت قبول شد
خودمم دارم برای وکالت میخونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
اشتباه میکنی! ابتدا قاضی بوده بعد دانشگاه آزاد هم مدرک گرفته ! خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
مگر آموزش و پرورش شهریه مدارس غیردولتی را که غیر حضوری هستند را کاهش می دهد که دانشگاه آزاد بخواهد کاهش دهد.همین الان هم شهریه دوره کارشناسی دانشگاه آزاد از شهریه کلاس اول ابتدایی مدارس غیردولتی کمتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
با وجود اینهمه اعتراض که برای کاهش شهریه کردیم هنوزم میخاین افزایش بدین واقعا چه دولت بی فکری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
یک فارغ التحصیل از رفقای خودشون رو اوردند هیات علمی پیمانی کردند و بلافاصله رییس گروه مدیریت دولتی کردند و این اقا دایما در حال مصاحبه و عکس و فیلم گرفتنه . تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه مدیریت دولتی تهران مرکزی شاکی هستند ولی دستشون به جایی بند نیست و میگن طرف طنابش وصله . در حالیکه دروغ میگن و فقط نارضایتی ایجاد میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
شمشیری
۱۳:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
به وضعیت اسفبار دانشکده حقوق تهران مرکزی رسیدگی کنند کلاسها تشکیل نمیشه مدیران گروهها و اساتید در دسترس نیستند و دنبال وکالت پرونده های ملیاردی هستند رییس دانشکده هم فقط میگه : " همینه که هست "
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
امتحان جامع دکتری دانشگاه آزاد را مجازی بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۳:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه دانشگاه آزاد تبریز که در میان دانشگاه های آزاد کشور بعد از مرکز و یک دانشگاه دیگر از تهران، رتبه سوم را به لحاظ سطح و کیفیت علمی در کشور دارد، از این موضوع سوء استفاده کرده و به نوعی دانشجویان را بی جهت نابود می کنند علی الخصوص در رشته حقوق. چرا و چجوری؟ به این شکل که سعی بر این است دانشجوها را مردود کنند تا دانشجو برای گذراندن آن درس مجددا شهریه پرداخت کند آن هم به قیمت بروز تا حسابهای دانشگاه پر شود یا با نمره کمتری پاس کنند تا سطح سخت گیری بیشتر نمود پیدا کند و بگویند که فلان دانشگاه از سطح بالایی برخوردار است و به اصطلاح آنقدر ظالمانه و ناروا رفتار می کنند که همین که دانشجو با نمره 12 درس را پاس کند کلاهش را به هوا پرتاپ کرده و شادمانی کند و دانشجو هم سعی کند هر چقدر زوتر از دانشگاه فارغ التحصیل شود. چون دیگر تحمل هزینه های نجومی، آن هم با این شکل از رفتارهای ظالمانه را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا باید پول داد به این دانشگاه و اخر سرهم بیکار ماند؟
United States of America
دانشجو معلم
۱۲:۵۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
خاک بر سر ما که پولمون رو می دزدن
نه نماینده ای که حقمون رو بگیره
نه دستگاه قضایی که پیگیری کنه
نه رسانه ها که مرتبا با دانشجو و مشکلاتشان را بازتاب بدهند
نه پیگیری جد رسانه ها از مسولین در این باره خبری هست
نه فکر لینده ی این جوانان هستند
و...
خدایا از این همه ظلم و از این همه کم فروشی در ادای وظیفه ها در این مملکت .(و ویل للمطففین)به تو پناه می برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
سال گذشته مدرسه فرزندم .در دوره ابتدای سال۶ هزینه بیمه ۵۰ هزینه ثبت نام ۲۰۰ وکمک به مدرسه درحد توان ۵۰حداقل بود ویک دقیقه هم پایش را توی مدرسه نگذاشت تازه مدرسه دولتی بوده ودر پایان همه نمرات عالی برو کلاس بالا تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
تدریس های مجازی بسیار بی کیفیت هستند و علاوه بر این برای دروس عملی که برگزار هم نشده اند شهریه بسیار بالایی از دانشجو ها میگیرند
خدا جوابتون رو بده الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
تدریس های مجازی بسیار بی کیفیت هستند و علاوه بر این برای دروس عملی که برگزار هم نشده اند شهریه بسیار بالایی از دانشجو ها میگیرند
خدا جوابتون رو بده الهی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
کاهش که نمیدن هیچ افزایش هم میدن خیلی خوبه این اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
بی انصاف تر از مدیران دانشگاه آزاد ندیدم هرگز ....
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاه آزاد بر گرده دانشجو ها سوار بوده و هست و خواهد بود و فریاد ما دانشجویان به گوش هیچ کسی نمیرسه!افزایش حقوق هیت علمی باید از جیب دانشجو تامین بشه! اسم کارشون هم میزارن مدیریت!این نوع مدیریت نیازی به دکتر و مهندس نداره یه بی سواد هم میتونه مدیریت کنه!
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۲:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاه در ایران یعنی بچاپ بچاپ. صبح تا شب جلسه میزارن ببینن این مردم بیچاره رو چطوری بچاپن یا ازشون بکنن. نه کیفیتی نه آینده ی شغلی مناسبی نه ارتباط عمیقی با صنعت و واقعیت. هیچی هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
تو اين مملكت بي صاحب هر كس هر كاري دوست داره ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
به جنابعالی هم پیشنهاد میشه یه دوره کلاس ادب تشریف ببری
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۱:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
پیشنهاد می کنم مدیران دانشگاه آزاد جهت مداوا به " کلینیک مدیران " در دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی نزد پرفسور رضاییان مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
اینها همه با هم رفیقند و همگی با هم باید تحت مداوا قرار بگیرند حتی اون پیرمرد 77 ساله که توان مدیریتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
دانشگاه آزاد شده حیاط خلوت مدیران بازنشسته و سیاسیون بیکار و دوستان و رفقای ولایتی و طهرانچی .
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانزاده
۱۱:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
گله مندی دانشجویان و کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اصلا مهم نیست . اصولا نارضایتی آنان مهم نیست . واین برای نظام اسلامی خوب نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا سامانه شفافیت سازی حقوق و مزایای مدیران دانشگاه آزاد راه اندازی نشده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین سمنانی
۱۱:۱۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه پس از حضور طهرانچی در راس دانشگاه آزاد اسلامی ، این دانشگاه هر روز فربه و چاق تر شده است و قطعا هزینه های بیشتری بر دوش دانشجویان گذاشته شده است و از آنجایی که هیچ نظارتی بر این دانشگاه نیست همچنان شهریه ها افزایش می یابد.
آخرین اخبار