درگیری در ولایت تخار شدت گرفته است. نیرو‌های دولتی ولسوالی‌های فرخار و ورسج را پس گرفتند. از سویی دیگر نبرد در ولسوالی دهدادی در ولایت بلخ آغاز شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از منابع امروز (دوشنبه، ۱۸ اسد) خبر دادند که پس از سقوط شهر تالقان، مرکز ولایت تخار، نیرو‌های دولتی توانستند ولسوالی‌های فرخار و ورسج این ولایت را بگیرند.

این منابع می‌افزایند که طالبان با حمله بر شهر تالقان ناوقت روز گذشته، توانستند تمامی بخش‌های تالقان را بگیرند، اما صد‌ها تن از نیرو‌های دولتی با عقب نشینی از تالقان به‌سوی ولسوالی‌های فرخار و ورسج رفتند و این ولسوالی‌هارا گرفتند.

اما طالبان و منابع مستقل این خبر را تأیید نکرده‌اند.

در همین حال شماری از باشندگان تخار از آنچه که بی‌پروایی حکومت در رسیدگی به اوضاع بد امنیتی این ولایت می‌گویند انتقاد می‌کنند وعلت این سقوط را بی‌توجهی حکومت می‌دانند.

از سویی دیگر منابعی محلی می‌گویند که نبرد‌های سنگین در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ میان نیرو‌های دولتی و طالبان ادامه دارد.

سیدمصطفی سادات، ولسوال دهدادی می‌گوید که این نبرد‌ها نیمه‌های شب گذشته در چهار سرکه نزدیک به کارخانۀ کود و برق مزارشریف و پل امام بکری شروع شد.  

او افزود که جنگ ادامه دارد و تا هنوز از تلفات برخاسته از آن گزارشی در دست نیست.

منابعی محلی می‌گویند که اگر نیرو‌های دولتی از سوی نیرو‌های هوایی پشتیبانی نشوند ممکن است که خط دفاعی آنان شکسته شود.

روز گذشته، نبرد‌ها در ولایت‌های کندز، جوزجان، هرات و هلمند نیز ادامه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار