مسئول رصد خانه دانشگاه کاشان گفت: با اینکه کرونا محدودیت هایی ایجاد کرده اما با فعالیت بیشتر ما در فضای مجازی مخاطب علم نجوم افزایش یافته است.

ایرج صفایی، مسئول رصد خانه دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: قبل از شیوع کرونا امکان بازدید عمومی داشتیم، اما با گسترش این بیماری امکان بازدید حتی با حداقل ظرفیت وجود ندارد، ما با ایجاد دو وب سایت یکی به زبان ایرانی و یکی به پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، ترکی، استامبولی و عربی امکان دسترسی به اطلاعات را آسان کردیم و هر چند ماه یک بار فعالیت‌های رصد خانه به‌روزرسانی می‌شود.

او افزود: کرونا بازدارنده فعالیت ما برای شناسایی علم نجوم نبوده، بلکه با فعالیت در فضا‌های مجازی افراد علاقمند بیشتری را با خود همراه کردیم.

مسئول رصد خانه دانشگاه کاشان درباره تاثیر رصد خانه دانشگاه کاشان بر گردشگری استان، گفت: ما در پانزده سال اخیر بیشتر از ۱۰ هزار نفر پذیرش کردیم، تا قبل از راه اندازی رصدخانه، منطقه شمال استان اصفهان فعالیتی در زمینه نجوم نداشته، اما در حال حاضر به عنوان یکی از قطب‌های نجوم، هم آماتوری هم گردشگری فعالیت می‌کند، حتی رصد خانه دانشگاه کاشان اولین پایان نامه مربوط به گردشگری نجوم را نوشته است.

صفایی در پایان گفت: ما میلیارد‌ها میلیارد جرم آسمانی داریم، اگر تمام مردم دنیا هر کدام برای خود یک رصد خانه بزرگ داشته باشند، همچنان ظرفیت مطالعه، برای آگاهی از نادانسته‌های کیهان بالا است، کسانی که علاقمند به شناخت علم نجوم هستند، می‌توانند به صورت مجازی آموزش ببینند و به دنیای نجوم کمک کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.